شناسهٔ خبر: 88131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دیدار اعضای کارگروه حمل ونقل شورای راه وشهرسازی آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان عنوان شد

۵۰ درصد آزادراه‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد

WhatsApp Image 2020-12-24 at 12.59.35 PM.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در دیدرا با حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه تبریز گفت: ۵۰ درصد آزادراه‌های کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجانشرقی) ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای کارگروه حمل ونقل شورای راه وشهرسازی استان با بیان اینکه حمل و نقل ( جاده ای ، ریلی، هوایی ودریایی)بخشهای مختلف جوامع را به توسعه پایدار متصل می‌کند، گفت: ارتباط عمیق حمل و نقل با زندگی روزمره از نقطه نظر دسترسی به خدمات و رفاه اجتماعی و نقش اساسی آن در ارتقاء سطح زندگی و رفاه اجتماعی، بیانگر نقش فرهنگی و اجتماعی است که حمل و نقل می تواند داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت های این حوزه بعد از پیروزی انقلاب ادامه داد: این بخش دربرگیرنده فعالیتهایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه‌های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیتهای اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد. وی ادامه داد: بدون وجود شبکه حمل و نقل، تاسیسات و تجهیزات جانبی و ناوگان مطلوب تصور رشد و توسعه عمومی کشور غیرممکن به نظر می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم حمل و نقل را یکی از اصلی ترین ارکان زیر بنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق بخش اقتصاد ملی دانست و اضافه کرد: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل امکان پذیر است و در حقیقت این بخش، نیروی محرکه توسعه به شمار می رود.

امام جمعه تبریز، کارآمدی و توانمندی حوزه حمل و نقل را زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور عنوان کرد و گفت: گستردگی منحصر به فرد فعالیت های بخش حمل و نقل، موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی را ممکن می کند و باید توجه داشت که در تجارت جهانی و حمل و نقل در انواع مختلف زمینی، دریایی ، ریلی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت : بعد ازپیروزی انقلاب راههای روستایی زیادی در استان احداث شده و در چند سال اخیر نیز با ارتقا جاده های مواصلاتی استان شاهد کاهش تلفات انسانی بودیم که این امر مرهون تلاش حوزه راه وشهرسازی در استان است .

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در بحت احداث بیمارستانها نیز بعدازانقلاب تعدادساخت بیمارستان جهش قابل ملاحضه ای داشته است .

در ابتدای این دیدار ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهر سازی استان با اشاره به اینکه حدود ۵۰درصد از آزادراههای در حال احداث کشور در این استان قرار دارد گفت : جاده اهر- تبریز که دغدغه مسئولین کشوری واستانی بود با حمایتهای وزیر راه وشهرسازی در دوسال اخیر با پیشرفت پنجاه درصدی در حال اتمام است و بیش از ۸۰کیلومتر از این بزرگراه زیرعبور رفته است .

وی افزود : باتوجه به موقعیت استان وبا اتمام آزادراهها و بزرگراههای در حال احداث و اتصال به کشورهای همسایه ، شبکه حمل ونقلی تکمیل شده و روزبروز بر سطح رفاه اجتماعی واقتصادی منطقه افزوده خواهد شد .

علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هم با اشاره به تاریخچه  حمل و راهداری گفت: آذربایجان شرقی به لحاظ ویژگیهای حمل و نقلی مهمترین استان شمالغرب کشور میباشد.