شناسهٔ خبر: 88175 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن در استان کردستان

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: ۶۶۹ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن از برنامه های دولت برای حمایت از مستاجران این استان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) ،مصطفی رضایی اظهار داشت: ۲۰ هزا و ۹۱۶ نفر جهت بهره‌مندی از طرح تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه اعلامی از سوی وزارت راه وشهرسازی نام نویسی کردند.

وی اضافه کرد: از کل افراد ثبت نامی چهار هزار و ۴۵۸ نفر پس از تکمیل پرونده در بانک، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند.

رضایی یادآور شد: بیشترین درخواست کننده در سنندج با۹ هزار و ۳۴۶ ثبت نامی بوده که از این میزان تاکنون ۲ هزار و ۹۸ نفر از این تسهیلات بهره مند شده‌اند.

وی افزود: در شهرستان سقز نیزاز ۲ هزار و ۴۶۳ ثبت نام کننده ۳۶۰ نفر و از ۲ هزار و ۹۳۲ متقاضی قروه نیز ۷۴ نفر موفق به دریافت تسهیلات خود شدند. رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، هشت کلانشهر بالای یک میلیون نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و سه ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.