شناسهٔ خبر: 88182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد

لزوم برخورداری پایتخت از کمربندی‌های بزرگراهی برای ترافیک سرریز شده به شهرهای اطراف / ایجاد تحولی بزرگ در وضعیت زیرساختی تهران با تکمیل و تامین اعتبار کمربندی پاکدشت

بازدید با حضور دو تن از معاونان وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و هیاتی از استانداری تهران برنامه رایزنی برای بررسی نحوه تامین اعتبار پروژه کمربندی پاکدشت آغاز شد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص بازدید از پروژه کمربندی پاکدشت با حضور دو تن از معاونان وزارت راه و شهرسازی،  اظهار داشت: برای تامین هزینه پروژه‌های بزرگ حوزه راهسازی نیاز به مشارکت جدی بخش خصوصی است تا منافع عامه حاصله از ایجاد خدمات زیرساختی سریعتر به ثمر بنشیند.

وی افزود:  در همین راستا صبح امروز  جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان پاکدشت با حضور آقایان نبیان مدیرعامل سازمان زمین و مسکن و غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مدیران استانداری تهران و شهرستان پاکدشت برگزار شد. در این جلسه از مشارکت کنندگان اصلی بخش خصوصی نیز برای ارائه بسته تامین اعتباری مشارکتی دعوت بعمل آمد تا ارائه توضیحاتی در این خصوص داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با مثبت دانستن برگزاری این جلسه در خصوص اهمیت احداث کمربندی های تهران گفت: پایتخت به لحاظ حجم سرریز شده ترافیک به شهرهای اطراف باید از وجود کمربندی‌های بزرگراهی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: محورهای مهم اسلامشهر، رباط کریم، فیروزکوه سمنان و کمربندی پاکدشت از جمله کمربندی های مهمی هستند که احداث آنها با تامین اعتبار لازم می‌تواند در وضعیت زیرساختی استان تهران تحولی بزرگ ایجاد کند.

محبت خواه در پایان تصریح کرد: پروژه ۳۲ کیلومتری کمربندی پاکدشت که به موازات مسیر بزرگراهی محور امام رضا (ع) در دست احداث است علاوه بر اینکه یک محور پدافندی است در کاهش ترافیک شهرهای فرون آباد، پاکدشت و شریف آباد نقش موثری دارد.