شناسهٔ خبر: 88203 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:

۱۰۰۰۰ واحد مسکونی در پهنه شمالی شهر زاهدان احداث می‌شود/ ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای زاهدان و چابهار

چابهار مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان روند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار و زاهدان را توضیح و از ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در پهنه شمالی شهر زاهدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان، سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن استان روند ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای زاهدان و چابهار را تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی چابهار و زاهدان، طرحی است که به دنبال مطالعات گسترده وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور در بررسی مشکل حاشیه نشینی در کشور و تهیه طرح‌های آمایش سرزمینی از سال ۹۷ مقدمات اجرای آن فراهم شد و اکنون نظاره گر ثمره  آن از تغییر در طرح تفضیلی شهرها و بهسازی محلات گرفته تا تغییر الگوی ساخت و ساز شهری، هستیم

منبتی ادامه داد: ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در محدوده پهنه شمالی شهر زاهدان به مساحت ۱۵۵۲ هکتار به همت بنیاد مسکن انجام می‌شود که تا ۷۰ متر مربع از محل ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیصی دولت محترم به شهرداری ، متقاضیان از پروانه رایگان برخوردار می‌شوند. همچنین تا زیربنای  ۱۰۰ متر مربع برابر تفاهم بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی(۶۰ درصد نظام مهندسی و ۴۰ درصد بنیاد مسکن) متقاضیان از طراحی و نظارت رایگان واحدهای مسکونی احداث شده در طرح ، بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، افزون بر این متقاضیان از ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض بهره‌مند می‌شوند. همچنین، در جهت  تسریع و تسهیل ساز و کار ساماندهی، به تازگی یک سوله ورزشی در پهنه شمالی شهر تجهیز شده تا همه دستگاه ها بصورت متمرکز به ارائه خدمات به متقاضیان بپردازند.

منبتی توضیح داد: هم‌اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان  در ۶ محور اجرایی پهنه شمالی شهر زاهدان شامل ۲۴ متری ولایت، خیابان کشاورز ۸، خیابان پیر بخش، آزادی شمالی، مسیل سیستان و ابوذر مشغول به فعالیت عمرانی است .