شناسهٔ خبر: 88205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت:

کاهش ۳۹درصدی مسافران جاده‌های کرمانشاه

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از کاهش ۳۹درصدی جابجایی مسافران در محورهای استان طی ۹ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بیشترین کاهش تعداد مسافر را در مینی‌بوس‌ها داشته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  ، فریبرز کرمی  فریبرز کرمی با اشاره به جابجایی یک میلیون و ۷۵۴هزار مسافر در قالب ۲۳۲هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان در ۹ماهه سالجاری، اظهار داشت: تعداد مسافرین جابجا شده نسبت به سال قبل با دو میلیون و ۸۸۸هزار نفر، کاهش ۳۹درصدی و تعداد سفرها نیز نسبت به سال قبل با ۳۰۴هزار سفر کاهش ۲۴درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیشترین کاهش تعداد مسافرین را در بخش حمل و نقل ناوگان مینی‌بوس داشتیم که از یک میلیون و ۳۸۸هزار نفر در نسبت به بازده زمانی سال گذشته، با کاهش ۴۷درصدی به ۷۴۰هزار نفر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابجایی ۴۳۱هزار نفر مسافر توسط اتوبوس‌ها در این مدت خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶درصد کمتر شده و خاطرنشان کرد: سواری‌ها نیز در ۹ماهه امسال ۵۸۱هزار نفر را جابجا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶درصد کمتر بوده است.

کرمی از وضعیت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در کرمانشاه گفت: هم اکنون ۷۷۷دستگاه خودرو سواری، ۷۸۲دستگاه مینی‌بوس و ۲۰۳دستگاه اتوبوس جابجایی مسافران استان را بر عهده دارند.

وی همچنین از فعالیت ۲۹۴۸راننده در بخش حمل و نقل مسافری برون شهری در کرمانشاه خبر داد.