شناسهٔ خبر: 88306 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر خبر داد:

تأمین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن فریدونشهر

ارم اقدام ملی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به اولویت پروژه‌های معاونت مسکن و ساختمان از اختصاص زمین جهت احداث ۱۶۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، هادی توازهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر ضمن تشریح اقدامات این اداره در سال جاری اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های معاونت مسکن و ساختمان جهت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان فریدونشهر، طرح تفکیکی بر روی زمینی به مساحت چهار و نیم هکتار تهیه و بخشی از آن  جهت احداث ۱۶۰ واحد مسکن ملی در این شهرستان، اختصاص یافت.  

وی افزود: در راستای اجرای بند «ل» ماده ۴۴ قانون پنجم برنامه توسعه با عنوان "واگذاری زمین به اقشار ویژه" جهت ساخت مسکن، به ۲۰ نفر از اقشار ویژه شهرستان در سال جاری، زمین دولتی رایگان واگذار شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر اذعان داشت: با مساعدت ویژه معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد ۱۰۳ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان اخذ  و در سال جاری اسناد ۱۰ مورد از واگذاری‌های سنوات قبل بصورت قطعی انتقال یافت.   

وی در خصوص اقدامات این اداره در حوزه شهرسازی و معماری تشریح کرد: تعداد ۳۰ پرونده تغییر کاربری و تفکیکی شهرداری‌ها و ۱۲ پرونده تعیین و تغییر کاربری و تفکیک اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای این شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. همچنین 7 مورد طرح تفکیکی (اقدام ملی، مسکونی، کارگاهی، سایت اداری و...) تهیه شده است.   

توازهی با بیان اینکه پروژه‌های ساخت زیر گذر صادقیه و احداث دیوار حائل روستای بیجگرد در محور اصلی فریدونشهر - برف‌انبار با تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان، در حال تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است، افزود: با نگاه ویژه معاونت مسکن و ساختمان علاوه بر بودجه شهرستانی، اعتبارات تکمیل و بهره برداری مسجد مسکن مهر و همچنین ساخت مدرسه مسکن‌ مهر این شهرستان نیز پیش‌بینی شده است.   

لازم به ذکر است شهرستان فریدونشهر در ۲۰۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد که جز مناطق کم برخودار استان است. این شهرستان در بلندترین نقطه استان و حتی کشور قرار گرفته و بیشترین بارندگی در استان اصفهان را دارد.