شناسهٔ خبر: 88310 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز مطرح شد

پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه جاده طالقان به هشتگرد

طالقان هشتگرد مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در راس هیاتی از پروژه ساخت جاده طالقان – هشتگرد بازدید و در جریان آخرین پیشرفت این مسیر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، در جلسه‌ای که پیش از بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از محور طالقان - هشتگرد و در محل کارگاه پروژه  برگزار شد، مشاور طرح گزارشی از آخرین احجام عملیاتی ارائه کرد و اظهار داشت: از ابتدای شروع به کار این طرح که حدود ۱۷ سال به طول انجامیده تا سال ۱۳۹۸ فقط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم اما از سال ۱۳۹۸ تاکنون و با پیگیری‌های مجموعه راه و شهرسازی استان البرز، استاندار و شخص وزیر راه و شهرسازی این پروژه با در نظر گرفتن مسیر کنار گذر به پیشرفت بیش از ۸۵ درصد رسیده است .

نماینده شرکت مشاور  با بیان اینکه این مسیر به سه قطعه تقسیم شده است، گفت: قطعه دوم تونل مسیر طالقان هشتگرد به طول ۱۰۰۰ متر است و قطعات یک و سه نیز عوامل پیمانکار به طور منظم حتی در تعطیلات نیز مشغول به کار هستند و بیشترین سختی کار از نظر ساخت راه و تپوگرافی منطقه قطعه سوم و مسیر هشتگرد تا تونل بود که با پیگیری معاونت مهندسی و ساخت عملیات آسفالت آن تقریبا به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین این پروژه نیاز به  ۵۰۰۰ متر زهکشی دارد تا آب‌های سطحی از مسیر جاده پاکسازی کند و  برای ایمنی جاده بعضی نقاط نیاز به نصب گاردریل، سازه سیمانی و ساخت دیواره بتنی دارد که ۱۸۳۰ متر دیوار در طرح پیشبینی شده و تا کنون ۱۵۰۰ متر آن ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز پس از بررسی نقشه‌ها و بازدید از مسیر این محور با بیان اینکه بهره‌برداری از این مسیر مطالبه عمومی مردم شریف منطقه و دولت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: به همراه معاون مهندسی و ساخت اداره کل تا زمان پایان این جاده و به شکل هفتگی و حتی روزانه روند اجرایی پروژه را بررسی خواهیم کرد.

خالقی گفت: با توجه به شرایط خاص مسیر طالقان -هشتگرد که یکی از مرتفع ترین مسیرهای کشور و تونل آن بام تونل‌های کشور است ساخت و ایمنی آن نیاز به توجه و درایت خاصی داشته و امیدوارم با مساعد شدن شرایط جوی و و اتمام ساخت راه ایمن در چند ماه آینده شاهد بهره برداری از این مسیر که یک پروژه ملی است باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز همچنین اظهار داشت: در صورت کوتاهی یا قصور از سوی پیمانکار به ناچار نسبت به تغییر پیمانکار اقدام لازم را انجام می دهیم.

شایان ذکر است در این بازدید آقایان قزوینیان – معاون مهندسی و ساخت، شعبانی- مدیر حراست و رحمت‌پور رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خالقی را همراهی می‌کردند.