شناسهٔ خبر: 88360 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر داد

مسیر ارتباطی همدان ، بیجار ایمن می‌شود

جاده همدان - بیجار سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از ارتقای سطح ایمنی محور ارتباطی همدان _ بیجار به منظور تامین سلامت مسافران و رانندگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، از ارتقای سطح ایمنی محور ارتباطی همدان - بیجار به منظور تامین سلامت مسافران و رانندگان خبر داد.

مسعود رستمی، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان  در حاشیه بازدید از محور ارتباطی اظهار داشت این مسیر دارای علائم راهنمایی لازم از جمله تابلوهای هشداردهنده و انتظامی، چراغ چشمک زن، خط کشی، شیار لرزاننده، پارکینگ، رمپ ورودی است و مشکل و نقصی دراین زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: وقوع سه فقره سانحه رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در محور همدان به گل تپه و بیجار منجر به فوت ۴ نفر و مصدومیت ۹ نفر دیگر شد. بروز این حوادث در مسیر شریانی همدان - بیجار(به خصوص تقاطع دارقشلاق) موجب حضور گروهی از کارشناسان پلیس راه و راهداری استان برای بررسی شرایط محور و زمینه سازی برای ارتقای ایمتی تردد دراین مسیر شد.

رستمی ادامه داد:  براساس خواست کارشناسان سوانح پلیس راه همدان مقرر شد با وجود نصب ابزار کاهش سرعت (سرعتکاه) در مسیر فرعی تقاطع «دارقشلاق»، یک سرعتکاه دیگر در این محل به عنوان عامل هشدار و بازدارنده برای رانندگان خودروها حین ورود به مسیر اصلی، نصب شود.

وی با بیان اینکه تمامی نکات فنی برابر دستورالعمل و آیین نامه در این جاده رعایت شده، از رانندگان خواست هنگام ورود به جاده اصلی ضمن احتیاط و رعایت قوانین مرتبط رانندگی، موضوع حق تقدم در حرکت را مورد توجه قرار دهند و با سرعت مطمئنه و حفظ فاصله مناسب وارد مسیر اصلی شوند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: همدان از مناطق سردسیر کشور است و رانندگان و مسافران می بایست پیش از آغاز سفر، حتما از شرایط راه های استان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع شوند.

رستمی ادامه داد: ۳۴ گروه راهداری به منظور انجام عملیات امدادی و بازگشایی جاده‌ها در محورهای مواصلاتی استان همدان به خصوص مناطق کوهستانی و سخت گذر مستقر شده‌اند.

استان همدان در مجموع دارای پنج هزار و ۴۳۸ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۸۵ کیلومتر آزاد راه، یک هزار و ۵۴ کیلومتر راه فرعی، ۹۴۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و سه هزار و ۳۵۹ کیلومتر راه روستایی است.