شناسهٔ خبر: 8838 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تاکید بر استفاده جامعه مهندسی کشور از آمار و اطلاعات سامانه؛

رونمايی از سامانه‌های اطلاعاتی و آماری مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی/ دستورالعمل مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله

نشست خبری مرکز تحقیقات رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازی در مراسم رونمايی از سامانه اطلاعاتی و آماری اين مركز خواستار استفاده جامعه مهندسی كشور از اين آمار و اطلاعات شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهار سامانه اطلاعاتی مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی و نیز هفت دستورالعمل مقاوم سازی ساختمان‌های موجود در كشور در برابر زلزله صبح امروز یكشنبه هفتم تیر با حضور محمد شكرچی‌زاده رئیس این مركز و معاونان و روسای مراكز پژوهشی و تحقیقاتی زیر مجموعه مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی رونمایی شد.

شكرچی‌زاده در این مراسم با اشاره به زلزله‌خیز بودن تمام نقاط كشور و لزوم اجرای مصوبه هیئت دولت درباره برنامه‌های موجود برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های فعلی گفت: در این دستورالعمل‌ها هفت نوع ساختمان از جمله ساختمان‌های فلزی، فولادی و بتنی در نظر گرفته شده است كه این دستورالعمل‌ها متناسب با شرایط اقلیمی مختلف كشور در همه ساختمان‌ها قابل اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به رونمایی از چهار سامانه بانك اطلاعاتی «آمار راه، مسكن و شهرسازی»، «كارخانه‌های قیر و آسفالت»، «شبكه شتاب نگاری» و «اطلاعات پژوهشی» افزود: این سامانه‌ها نقش بسزایی در توسعه پژوهش‌های مرتبط با حوزه راه و شهرسازی و جلوگیری از موازی‌كاری در تحقیقات و پژوهش‌ها ایفا می‌كنند. /

نظر شما