شناسهٔ خبر: 88411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان اعلام شد:

تعیین تکلیف متقاضیان فاقد پرونده و اطلاعات در طرح ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

DM2A2910.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از حذف متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که بعد از ثبت نام در سامانه هیچ گونه اقدامی برای تشکیل پرونده انجام نداده‌اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اعلام این مطلب گفت: حذف متقاضیانی که برای تشکیل پرونده، تکمیل اطلاعات و واریز وجه هیچ گونه اقدامی انجام نداده اند، با اعلام قبلی از طرف معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مصوبه شورای تأمین مسکن استان انجام می شود.

وی افزود: با حذف این تعداد متقاضی، شهرهای دارای ظرفیت معرفی و با اعلام سراسری توسط وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام مجدد دی ماه امسال در این شهرها به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی به کمبود زمین در تعدادی از شهرها نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت مشخص شده طبق برنامه، در برخی شهرها از طریق الحاق به محدوده شهری با تأیید کمیسیون ماده ۵ استان و یا از طریق زمین مازاد دستگاه ها این محدودیت برطرف خواهد شد و در شهرهای با تعداد متقاضی کم همچون کیان، بلداجی و باباحیدر نیز به دلیل نبود زمین برای طرح، ثبت نام متقاضیان به شهرهای مجاور یعنی شهرکرد، بروجن و فارسان منتقل می شود.

معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن و ضرورت همکاری همه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای پیشرفت این طرح، از شهرداری ها و دستگاه های خدماتی خواست؛ مسائل و مشکلات دیگر همچون سهم 10 درصد شهرداری ها را به این طرح گره نزنند و مقدمات کار در سریع ترین شکل ممکن برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن ملی فراهم شود.

مجید نظری افزود: مسأله سهم 10 درصد شهرداری ها در ادامه  و در جلسات مرتبط با حضور شهرداران و راه و شهرسازی منظور خواهد شد.

وی به مشکل ایجاد شبکه های آب و فاضلاب، برق، گاز و... در سایت های مسکن ملی و نحوه تأمین اعتبار اجرای آن نیز اشاره کرد و ادامه داد: این مسأله ملی است و در جلسات هیأت دولت تعیین تکلیف می شود ولی لازم است در جلسات مشترک با حضور دستگاه های خدماتی و راه و شهرسازی، پیشنهادات جمع بندی و مقدمات فراهم شود.

پیش بینی زمین ملی برای اقشار کم در آمد در شهرهای دارای مشکل تأمین زمین از طریق طرح های هادی و تفضیلی در آینده از دیگر مصوبات شورای تأمین مسکن استان بود.

گفتنی است طی سه مرحله ثبت نام، ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند.