شناسهٔ خبر: 88412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

دپوی ۶۰ هزار تن نمک و ماسه جهت عملیات برفروبی راه‌های برفگیر مازندران/ کاهش ۲۱ درصدی فوتی در درگاه‌های استان

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: ۶۰ هزار تن نمک و ماسه برای عملیات یخ زدایی جاده های برفگیر مازندران جهت عملیات برفروبی در سال جاری دپو گردید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: سالانه حدود ۳۰ هزار تن نمک و به همین مقدار ماسه برای عملیات یخ زدایی در محورهای کوهستانی و برفگیر کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر و محورهای فرعی و مناطق برفگیر شرق مازندران، گلوگاه، بهشهر، نکا و مناطق غرب مازندران رامسر، تنکابن، عباس آباد نوشهر و دیگر مناطق به مصرف می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به بارش برف و باران اواخر سال ۹۷ و اوایل ۹۸ و خسارت سنگین وارده به راه‌های استان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۲۱۹ نقطه پر تصادف شناسایی شد که ۱۶۵ مورد آن رفع شده است و از ابتدای سال جاری با بازبینی و بررسی‌های مجدد ۵۳ نقطه حادثه خیز دیگر نیز شناسایی و هم اکنون ۱۰۷ نقطه پر تصادف در سطح استان وجود دارد که تا پایان سال مشکل ۳۵ نقطه مرتفع خواهد شد که برای رفع این ۳۵ نقطه پر تصادف حداقل ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

نجفی در خصوص آمار تلفات جاده‌ای گفت: در طی ۴ سال متوالی در مازندران کاهش فوتی‌ها را شاهد هستیم و در ۸ ماهه سال جاری علی رغم کاهش تردد و سرعت زیاد براساس آمار پلیس راه و پزشکی قانونی ۲۱ درصد کاهش فوتی در درگاه های استان به ثبت رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه ۴۵ دوربین نظارت تصویر و ۱۰۵ دوربین ثبت تخلف در راه های استان نصب شده است اظهار امیدواری کرد که کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن برای پنجمین سال پیاپی نیز ادامه پیدا کند.