شناسهٔ خبر: 88433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی خبرداد:

کسب جایگاه نخست راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بخش نظارت و بهره برداری از سامانه های هوشمند حمل و نقل

تردد شمار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از کسب جایگاه نخست این اداره کل در نظارت، پشتیبانی و بهره برداری از سیستم های هوشمند حمل و نقل در بین سایر استان ها در ۸ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی) اسد اله جلال زاده اظهار داشت: ارزیابی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده­ ای در بخش نظارت، پشتیبانی و بهره ­برداری از سامانه­ های هوشمند حمل و نقل که توسط مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده‌­ای کشور انجام می­‌پذیرد، جایگاه این اداره­ کل را در هشت­ ماهه منتهی به آبان ۹۹، در رتبه نخست قرار داده است.

وی افزود: این ارزیابی شامل عملکرد مرکز مدیریت راه‌های استان در مدیریت پروژه‌­های ترددشماری، ثبت تخلفات سرعت، توزین در حال حرکت، ثبت سوانح و وقایع جاده­‌ای، مدیریت ناوگان راهداری، سامانه گویای ۱۴۱، و نیز تابلوهای پیام متغیر خبری است.

اسداله جلال زاده ادامه داد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در وضعیت حمل و نقل جاده­‌ای کشور و نیز ضرورت استفاده بهینه از فناوری­ های ارتباطی نوین در حوزه حمل و نقل جاده‌­ای و اضافه شدن وظایفی مانند دریافت گزارش‌­ها و ثبت شکایات کاربران جاده‌­ای و نیز داده­‌کاوی و ارائه تحلیل‌­های مورد نیاز بخش حمل و نقل استان، سیستم‌های حمل و نقل هوشمند  )ITS(، بکارگیری فناوری اطلاعات برای بهبود عملکرد سیستم حمل ونقل است که می‌تواند موجب افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات شود.

جلال‌­زاده اظهار امیدواری کرد: افزایش بهره­‌وری از سیستم‌­های هوشمند حمل و نقل، نظیر اِعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس سرعت متوسط، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده‌­ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می­‌گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده‌­ای در محورهای استان باشیم.