شناسهٔ خبر: 88445 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل بانک مسکن:

۱۸۵۸۳۹ متقاضی مسکن ملی در بانک مسکن افتتاح حساب کردند/واریز ۵۳۷۴ میلیاردتومان وجوه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به حساب بانک/تزریق ۳۲۶ میلیاردتومان به اجرای پروژه‌ها

محمدحسن علمداری معاون امور اعتباری بانک مسکن با اعلام اینکه ۱۸۵ هزار و ۸۳۹ نفر در بانک مسکن برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کردند از واریز رقمی حدود ۵۳۷۴ میلیاردتومان از وجوه متقاضیان به حساب بانک و تزریق رقمی معادل ۳۲۶ میلیاردتومان به اجرای پروژه‌های طرح، خبر داد.

محمدحسن علمداری عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل بانک مسکن در امور اعتباری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت واریز وجه به حساب طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد و گفت: تاکنون تعداد ۱۸۵ هزار و ۸۳۹ نفر برای طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌اند که از این تعداد ۱۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر واریز اولیه وجوه خود برای اجرای طرح اقدام ملی انجام داده‌اند.

عضو هیات عامل بانک مسکن مبلغ واریز شده به حساب طرح اقدام ملی مسکن را معادل ۵۳۷۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برشمرد و توضیح داد: تاکنون از میزان پرداختی مبالغ متقاضیان به طرح اقدام ملی مسکن معادل ۳۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برداشت و به پروژه ها تزریق شده است.

معاون بانک مسکن در امور اعتباری در خصوص تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک، توضیح داد: ۳۰۴ پروژه در قالب ۲۴ هزار و ۹۹ واحد به بانک معرفی شدند که بر اساس تازه‌ترین آمار، تاکنون ۷۵ پروژه در قالب ۷ هزار و ۷۷۶ واحد به دفترخانه ارسال شدند و با آنها انعقاد قرارداد شده است.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در برنامه قرار داده است که  از این میزان، ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن در شهرهای کوچک و ۱۰۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی در بافت‌های فرسوده، عملیاتی و اجرایی می‌شود.