شناسهٔ خبر: 88446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقا و افزايش ايمنی:

۱۲۳کیلومتر از راه‌های شهرستان نکا خط‌کشی شد

مازندران رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نکا از اجرای عملیات خط‌کشی در سطح محورهای اصلی و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون در طی سه مرحله ۱۲۳ کیلومتر از راه‌های این شهرستان خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، مصطفی قدمی با اشاره به افزایش ایمنی محورها ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود  اظهار داشت:  در این زمینه تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی در سطح محورهای استان در دستور کار قرار داد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نکا تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح ارتقا کیفیت راهداری، اقداماتی از قبیل اجرای خط كشی، نصب علائم، اَشكار سازی نقاط پر حادثه ، شانه سازی، رنگ آمیزی نیوجرسی، پایه‌ها و نرده‌ها، شست‌وشو و و ساماندهی علائم، اصلاح قوس‌ها و... با جدیت در دست اجراست.

قدمی در ادامه به بخشی از این اقدامات اشاره و اظهار داشت: ساماندهی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی و نصب بیش از۵۲۰ تابلوهای محدودیت سرعت، مسیر نما، خطرنما، جهت نما ، شانه‌سازی محور های اصلی و روستایی به طول۶۰کیلومتر ،توزیع ۱۱۵عدد کلاه ایمنی به راکبین موتور سیکلت‌ها، ۴۲۰عدد مثلث خطر و  عدد شبرنگ جهت نصب بر روی ادوات کشاورزی سنگین از اقدامات این شهرستان در این راستا به شمار می‌آید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا در ادامه افزود: اجرای عملیات خط کشی در محورهای نکا- بهشهر، نکا - نیروگاه، نکا-گلورد، نکا-لایی، نکا -استخر پشت و راه های روستایی چمان –نودهک و لاکتراشان به اجرا در آمد .

وی خاطر نشان ساخت: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران سخت كوش و فرشتگان گمنام در جاده‌ها بايد به اين نكته نيز توجه بسيار داشت كه توجه به علائم منصوبه در راه‌ها، ضامن سلامتي رانندگان بوده تا سفري امن و مطمئن را سپري کنند.

گفتني است از ۱۰۴۰۰كيلومتر راه ارتباطي موجود در مازندران مقدار ۵۷۶ كيلومتر در نکا قرار دارد.