شناسهٔ خبر: 88452 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت‌نام جدید طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

مسکن ملی ثبت‌نام جدید طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۴ هزار و ٨۶٢ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در شورای تأمین مســکن و جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در این خصوص گفت: یک هزار و ٢٧۵ واحد مسکونی به عنوان ظرفیت جدید در اراضی شهرهای بوکان، مهاباد و چایپاره شناسایی شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو ادامه داد: ظرفیت باقی‌مانده برای ثبت‌نام جدید در شهرهای ارومیه، خوی، پلدشت، شوط، سیه‌چشمه،  نقده، محمدیار و شاهین‌دژ در مجموع ٣ هزار و ۵٨٧ واحد است.

وی تصریح کرد: در خصوص تعیین تکلیف نهایی وضعیت ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن باید گفت که تا ۵ دی ماه به کلیه متقاضیان جهت تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت مهلت داده شد و در حال حاضر متقاضیانی که نسبت به پرداخت آورده اولیه اقدام نکردند از فرآیند طرح اقدام ملی حذف شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام این که طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با هدف‌گذاری احداث ٢٠ هزار و ٩٧٠ واحد مسکونی آغاز شده، افزود: تعداد متقاضیان ثبت‌نامی ۴١ هزار و ١٧۴ خانوار است. از این تعداد طی پالایش صورت گرفته، برای ۶ هزار و ٨٣١ متقاضی افتتاح حساب و ۴ هزار و ۵٩٧ متقاضی نیز آورده اولیه را پرداخت کرده‌اند.

تابه‌امروز، اراضی موردنیاز در ١۴ شهرآذربایجان‌غربی شامل ارومیه، خوی، سیه چشمه، ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان، محمدیار، نقده، اشنویه، شاهین دژ، مهاباد، تکاب و سردشت با قابلیت احداث ١٣ هزار و ۴٢٣ واحد ‌تأمین شده است.

بررسی و تصویب محدوده باغچه جوق ماکو به عنوان محله هدف بازآفرینی شهری با پیشینه روستایی، ارائع گزارش از روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.