شناسهٔ خبر: 8848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد:

افزایش ترانزیت سیمان از بندر امیرآباد

مانور اطفای حریق تانکر در حال تخلیه بنزین در بندر امیر آباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از انجام مذاکرات با مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود و مدیرکل راه‌آهن شمال برای افزایش میزان ترانزیت سیمان در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد علی خدمتگزار در این باره اظهار کرد: با هدف افزایش آمار جابه‌ جایی سیمان به وسیله خط آهن در بندر امیرآباد به دنبال انجام تعاملات بیشتر با تولید کنندگان سیمان و اداره کل راه‌ آهن شمال کشور هستیم.

وی درباره نقش استراتژیک سیمان در اقتصاد و نیاز روزافزون جوامع به این محصول پرمصرف، بیان کرد: بندر امیرآباد آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و افزایش دریافت این محصول به عنوان کالای صادراتی اعلام کرده است.

  مدیربنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد اضافه کرد: با توجه به برداشته شدن محدودیت زمانی برای ورود و خروج واگن‌ ها و همچنین متصل بودن شبکه سراسری راه‌ آهن به سیمان شاهرود فرصت بسیار مناسبی به وجود آمده تا میزان صادرات سیمان در کشور افزایش یابد.

در این نشست مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود نیز ضمن اعلام آمادگی برای افزایش همکاری‌ها با بندر امیرآباد، بهره‌ مندی از فرصت ترانزیتی موجود در این بندر را یکی از اولویت‌ های این شرکت عنوان کرد.

علی‌اصغر گرشاسبی همچنین گفت: در سال ۹۴ بیش از ۴۰۰ هزار تن سیمان شاهرود از طریق بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS صادر خواهد شد ضمن این که انتقال این محصول از کارخانه به بندر بخش قابل توجهی از هزینه‌ های حمل‌ و نقل را کاهش می‌ دهد، بنابراین تلاش می‌ کنیم که از ظرفیت ایجاد شده به شکل درست استفاده کنیم./

نظر شما