شناسهٔ خبر: 88599 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بندر چابهار عنوان کرد:‌

روند پیشرفت پروژه های اجرایی بندر چابهار مطلوب است/تأثیر قابل ملاحظه برنامه‌های عمرانی و سرمایه گذاری بندر چابهار در توسعه منطقه/ تسهیل و استمرار صادرات و واردات کالا با اجرای طرح‌های عمرانی بندر چابهار

بازدید مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر چابهار روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا را در این بندر مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از پروژه های سرمایه ای و سرمایه گذاری در حال اجرای بندر چابهار با بیان اینکه اجرای این برنامه ها تاثیر قابل ملاحظه ای در توسعه منطقه خواهد داشت اظهار داشت: ادامه اجرای طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری باعث تسهیل، استمرار و افزایش صادرات و واردات کالا از طریق بندر چابهار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه عملیات اجرایی چهار پروژه بزرگ زیرساختی؛ شبکه پوشش رادیویی کامل سواحل استان در محدوده A۱ ، احداث مراکز فرعی جستجو و نجات دریایی پسابندر، احداث شبکه اطفاء حریق کامل بندر شهید کلانتری و احداث پایانه نگهداری فرآورده‌های پتروشیمی در بندر شهید بهشتی که با مبلغ بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان توسط معاون اول رییس جمهور آغاز شد، از پروژه های سرمایه ای و سرمایه گذاری در حال اجرای بندر چابهار بازدید کرد.

راستاد روند اجرای پروژه‌های در دست اجرای بندر چابهار را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت عملیاتی و خدماتی بندر ارتقاء و بالطبع ضریب ایمنی بنادر شهید بهشتی و کلانتری نیز افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با مطلوب ارزیابی کردن عملکرد اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جهت پیشبرد پروژه‌های مهم و زیرساختی ابراز امیدواری کرد: اجرای این پروژه‌ها که با مبلغ بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است در جهت توسعه بندر و اشتعال زایی تاثیر بسزایی خواهند داشت.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر مدیریت و کنترل پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی تعریف شده در قراردادها و بهره برداری مطابق با برنامه از پروژه های فاز اول شبکه تاسیسات زیربنایی بندر شهید بهشتی، دیوار حفاظت ساحلی، احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی، احداث کریدور لجستیکی و احداث برج کنترل ترافیک دریایی و تعمیرات اساسی سه باب انبار به مساحت ۳۰ هزار متر مربع بازدید کرد.

راستاد همچنین روند پیشرفت پروژه های تعمیرات اساسی ۶۰ واحد مسکونی، تعمیرات اساسی مأمورسرای بندر، احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی شرکت پترو لیپار و احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سنگین شرکت نفت جی، احداث انبار کالاهای چند منظوره شرکت آکام تجارت، مرکز شستشوی کامیون‌ها و تجهیزات شرکت کبیر دریا را مورد بازدید قرار داد.