شناسهٔ خبر: 88642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قم تاکید کرد:

ضرورت تسریع در صدور پروانه پروژه‌های اقدام ملی قم/ اجرای اقدامات زیربنایی همزمان با آغاز عملیات ساخت

مدیر کل قم استاندار قم گفت: در پروژه‌های طرح مسکن اقدام ملی، اقدامات زیربنایی و زیرساختی همزمان با روند اجرای پروژه انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم که به ریاست استاندار قم برگزار شد، بهرام سرمست اظهار داشت: به دنبال تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، در صدور پروانه پروژه های مسکن طرح اقدام ملی تسریع شود.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت و شتاب در بخش ساخت و ساز طرح اقدام ملی به صورت موقت، پروانه ساخت صادر شود.

استاندار قم ابراز داشت: اقدامات زیرساختی و زیربنایی و سایر کاربری‌های مورد نیاز همزمان با پروسه عملیات عمرانی و ساخت و ساز انجام شود؛ به گونه‌ای که با اتمام ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آن به متقاضیان با هیچ‌گونه مشکل زیرساختی و زیر بنایی مواجه نشویم.

وی در خصوص الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به شهر قم توضیح داد: الحاق این اراضی در راستای پاسخگویی به اقشار ضعیف و فاقد مسکن شهر قم به ویژه کارگران بوده است و تمامی دستگاه‌های استان و مرتبط با این امر ضمن پرهیز از اختلاف افکنی، به سمت همگرایی، پشتیبانی و منافع استان تغییر نگرش دهند.

در ادامه جلسه حسن صبوری دبیر شورای تامین مسکن استان قم ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح مسکن اقدام ملی قم اظهار داشت:برای انجام همزمان اقدامات زیرساختی و زیربنایی مانند برق، آب، گاز و مخابرات با عملیات ساخت و ساز، باید کمیته‌هایی ذیل این شورا تشکیل شود و دستگاه‌های مرتبط با تولید مسکن با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.

صبوری با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها توضیح داد: برای ۵۳۲ واحد مسکن اقدام ملی پروانه صادر شده و انجام عملیات عمرانی و ساخت و ساز برای پروژه‌های ۱۷، ۲۲ و ۲۷ هکتاری مشروط به صدور پروانه است.

وی با اشاره به این که عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی در پنج پروژه زیتون شش تا 10 در حال انجام است، افزود: عملیات ساخت واحدهای مسکونی در  محله ۱۰(۱۷ هکتاری) با ۸۵ درصد پیشرفت در آماده سازی و عملیات آماده سازی در پروژه ۲۲ هکتاری به زودی انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان ثبت نام شده در طرح مسکن اقدام ملی قم گفت: از مجموع ۴۴۰۰ ثبت نام کننده مرحله اول، تاکنون تعداد ۶۷۸ نفر برای امور مربوط به ثبت نام خود هیچگونه مراجعه‌ای به بنیاد مسکن استان نداشته‌اند و تعداد ۲۲۰ نفر متقاضی کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته‌اند که با توجه به تمدید چندباره این موضوع، امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان حذف تمامی این افراد از گردونه طرح مسکن اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: با حذف این دسته افراد و پس از پالایش نهایی، به زودی ثبت نام مجدد برای تکمیل ظرفیت مرحله اول انجام می شود.