شناسهٔ خبر: 88663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار البرز و معاون وزیر راه و شهرسازی از کنارگذر شمالی شهر کرج

اتوبان کرج استاندار البرز و وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن بازدید از پروژه ادامه اتوبان شهید همت موسوم به کنارگذر شمالی شهر کرج آخرین وضعیت اجرایی و عملیاتی این پروژه را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز) شهبازی استاندار البرز در این بازدید با اشاره به روند تکمیل پروژه های راه سازی استان پیرو ماموریت محوله از سوی رییس جمهور، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها راه‌اندازی بخش مسافربری فرودگاه پیام بود که محقق شد و اکنون پرواز از البرز به ۴ مقصد کیش، مشهد، یزد و خوزستان انجام‌ می‌شود و همچنان ترانزیت بار با قدرت ادامه دارد.

شهبازی گفت: راه هشتگرد طالقان نیز پس از ۲۲ سال انتظار مردم با پیگیری‌های جدی و بازدیدهای مکرر که آقای خادمی نیز حضور داشتند اکنون به ایستگاه پایانی رسیده است ولی برای تکمیل ایمن سازی منتظر افزایش دما هستیم.

استاندار البرز گفت: مقرر شد برای این منطقه 1000 میلیارد تومان از سوی دولت و 1000 میلیارد تومان نیز از سوی بنیاد مستضعفان به‌عنوان شریک پروژه تخصیص یابد، که هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: ادامه آزادراه همت در البرز نیز با همت تمامی مسئولان مربوطه در استان و در سطح ملی زیر بار ترافیک رفت.

شهبازی گفت: در این پروژه نیز مشارکت دولت جلب شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز پای کار آمدند و اکنون این پروژه حدود ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: مشکلات ارزی و ریالی بر سر این پروژه قرار دارد ولی دولت تا آخر پای کار است و همراهی می کند تا عبور از این مسیر انجام گیرد.

شهبازی افزود: همچنان انتظار می‌رود که پروژه کنارگذر شمالی نیز طبق زمانبندی اعلام شده از سوی شهرداری و پیمانکار مربوطه زیر بار ترافیک برود.

وی گفت: کمربند جنوبی تهران و البرز نیز در کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می رسد و بدین ترتیب بار عمده ای از مشکلات ترافیکی این دو استان کاسته می‌شود و مردم سفری سهل‌تر و با آرامش بیشتر خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در حاشیه این بازدیدگفت: کنارگذر شمالي شهر كرج به طول ۱۷ كيلومتر به عنوان كمربندي شمالي شهر كرج و در ادامه آزادراه همت، ترافيك عبوري و بخشي از ترافيك منطقه اي قابل جذب از سمت شمال شهر كرج را كاهش مي‌دهد.

خادمی ادامه داد:كاهش حجم ترافيك آزادراه تهران تا غرب كرج، كاهش حجم تردد در مسير شهركرج، كاهش تردد در مسير انديشه شهريار، ساماندهي ترافيك وسايل نقليه و هدايت آن به بيرون شهر كرج وكاهش زمان سفر و مصرف سوخت از ديگر مزاياي بهره برداري از اين پروژه است.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: اين كنارگذر که شامل ۱۱ تقاطع غيرهمسطح و ۲۰ دستگاه پل است در حال حاضر با پيشرفت فيزيكي حدود ۶۰ درصد در حال انجام است.

خادمی در این بازدید خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز را به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و مسئول بررسی و نظارت عالی در این پروژه معرفی  و ابراز امیدواری کرد با حضور وی شاهد بهره برداری سریع از این مسیر مهم و حیاتی باشیم.

گفتني است کنارگذر شمالي كرج از انتهاي اتوبان همت شروع شده و به آزادراه كرج- قزوين منتهي مي شود. این پروژه به عنوان مکمل پروژه آزادراه همت- کرج می‌تواند ترافیک را از شمال شهر کرج به سمت محورهای غربی کرج انتقال داده و گلوگاه‌های ترافیکی موجود در این نقاط را رفع سازد.