شناسهٔ خبر: 88726 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با محمد اسلامی خواستار شد:

نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی به حوزه راه و راه‌آهن استان خراسان‌جنوبی

99.10.231.jpg ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی که در محل دفتر کار محمد اسلامی انجام گرفت، بر شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های راه و راه آهن استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان‌جنوبی)، ملانوری، استاندار خراسان جنوبی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی که در محل دفتر کار محمد اسلامی انجام گرفت، بر شتاب‌بخشی به روند اجرای پروژه‌های راه و راه آهن استان تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و قرار گیری در دو کریدور اصلی؛ به تشریح وضعیت راه‌های استان پرداخت و ضمن ارائه توضیحات جامعی درخصوص روند اجرای کار در پروژه راه‌آهن استان، تشكيل جلسه با صندوق توسعه ملی، بانك‌های عامل و كنسرسيوم ريلی را به منظور تسريع در اجرای مصوبه صندوق توسعه ملی برای راه آهن بيرجند- يونسی خواستار شد.

به گفته وی؛ شتاب بخشی به روند اجرای پروژه راه آهن بیرجند، مستلزم نگاه ویژه وزارتخانه است.

ملانوری تصریح کرد: اخذ مصوبه كميسيون ماده ٢٣ برای محور بيرجند طبس، سه راهی بشرويه  تخصيص اعتبارات كامل به پروژه‌های جهش توليد، كويری و كريدورهای اصلی استان و اتمام انسداد جاده شهداد- نهبندان از مسایلی است که در حوزه راه‌های استان نیازمند دستور ویژه وزیر است.

وی درخصوص تكميل سالن مسافری ايستگاه راه‌آهن بشرويه، افزايش و نظم دهی به پروازهای فرودگاه بيرجند و تجهيز فرودگاه بيرجند به سامانه يخ زدايی هواپيما را خواستار شد.

به گفته وی؛ بر اساس رایزنی هایی که با برخی ایرلاین‌ها انجام گرفته، در صورت همراهی وزارت راه و شهرسازی، 5 پرواز به پروازهای مرکز استان اضافه می‌شود.

شایان ذکر است در این جلسه که با حضور كفاش معاون امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازي و داعی  مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي همراه بود، درخواست‌های استاندار خراسان جنوبی با نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی همراه و شخص وزیر، دستورات لازم برای تحقق این مطالبات را صادر کرد.