شناسهٔ خبر: 88745 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

به طور همزمان در کشور انجام گرفت

برگزاری اولین آزمون سراسری رانندگان بدو خدمت بخش حمل و نقل جاده‌ای

جلسه آزمون اولین آزمون سراسری رانندگان بدو خدمت در ۳۰ مركز استان به طور همزمان با حضور بالغ بر ۲۰۰۰ متقاضی كارت هوشمند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علیرضا سلیمانی رئیس مركز آموزش این سازمان با اشاره به برگزاری اولین بازمان سراسری رانندگان بدو خدمت اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود نتایج آزمون یاد شده حداكثر ظرف مدت دو هفته اعلام شود كه بر مبنای آن قبول شدگان موفق به دریافت كارت هوشمند رانندگان خواهند شد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری آزمون فوق خاطرنشان كرد: آزمون مذكور به صورت منظم و با همكاری مراكز استان‌ها و پس از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام شدگان در سامانه كارت هوشمند رانندگان در زمان‌های تعیین شده برگزار شد كه بر اساس آن از تمامی سرفصل‌های آموزشی بدو خدمت و با استفاده از اساتید مجرب، در هر دوره فیلم آموزشی با كیفیت بالا توسط مركز آموزش تهیه شده و در اختیار رانندگان متقاضی قرار گرفته است.  

سلیمانی ضمن تشریح فرایند ثبت نام متقاضیان افزود: متقاضیان پس از آموزش‌های لازم با ثبت‌نام در سامانه كه توسط مجریان آموزشی انجام شد، آمادگی خود را برای شركت در آزمون اعلام كرده و تحت نظارت تیم‌های آزمون در استان با مدیریت مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و نظارت معاونان حمل و نقل و رابطان آموزشی و كارشناسان مركز آموزش، آزمون مربوطه برگزار شد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سلیمانی همچنین خاطرنشان كرد: طبق دستورالعمل مركز آموزش كه در اختیار مراكز استان‌ها قرار گرفت، روند اجرایی آزمون اعم از نحوه بارگزاری سؤالات، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتكل‌های بهداشتی، اسكن پاسخنامه و مهر و موم پاسخنامه‌ها و تعداد سؤالات و ... به صورت مبسوط مشخص و كلیه ابهامات رابطان آموزشی در روزهای اخیر پاسخ داده شد تا شرایطی فراهم شود كه آزمون رانندگان بدو خدمت به صورت منسجم و منظم و دقیق و بدون دغدغه برگزار شود.

رئیس مركز آموزش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این كه تمامی پاسخ نامه‌ها مهر و موم شده و توسط کمیته اجرایی استان‌ها به این مرکز تحویل شده، ابراز امیدواری كرد پس از تصحیح، نتایج سراسری ظرف حداکثر دو هفته به منظور دریافت کارت هوشمند افراد موفق در آزمون برای فعالیت جاده‌ای در بخش بار و مسافر اعلام ‌شود.