شناسهٔ خبر: 88747 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

فرصت شکوفایی و توسعه مولفه‌های اقتدار ملی در کشور فراهم شود/ حمایت وزارت راه برای احداث مرکز مطالعات پیش‌بالینی پزشکی بازساختی

دومین همایش استاندارد در وزارت دفاع با حضور امیر حاتمی و مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر فراهم کردن فرصت شکوفایی و توسعه مولفه‌های اقتدار ملی در کشور از حمایت وکمک وزارتخانه برای احداث مرکز مطالعات پیش‌بالینی پزشکی بازساختی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز ۲۴ دی ماه در مراسم افتتاح پروژه مرکز مطالعات پیش‌بالینی پزشکی بازساختی و مرکز ملی نخستی سانان، گفت:بازآفرینی برای ملت عزیز و شریف ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری که با مدیریت دکتر طیبی در این مرکز انجام شده است و ما امروز شاهد رونمایی از این اقدام بزرگ و ماندگار هستیم، مهم و حیاتی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پژوهشگاه رویان یکی از افتخارات ملت ایران است، با نثار صلوات بر روح مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی، تاکید کرد: آنچه حائز اهمیت است توجه به این نکته است که فرصت شکوفایی و توسعه مولفه‌های اقتدار ملی در کشور فراهم شود. فرصت‌آفرینی برای توسعه و اقتدارآفرینی برای کشور در تمامی حوزه‌ها و به ویژه شکوفایی عملی و فناوری اساسی‌ است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه کشور از استعدادهای فراوانی برخوردار است، استفاده از ظرفیت‌های انسانی کارآمد را مهم برشمرد و گفت: جمعیت بااستعداد، جوان تحصیلکرده دانشمند کشور در هر نقطه‌ای از دنیا که در مراکز پژوهشی قرار گرفتند سبب افتخار کشور شدند و در تراز بالا توانستند مسئولیت علمی، پژوهشی و مدیریتی بگیرند.

اسلامی افزود: امروز که در کشور، فرصت‌های توسعه‌ها و پژوهش‌های نوین و فناورانه را ظرفیت‌سازی می‌کنیم، طبیعی است این نیروهای باارزش و پرافتخار در همین مراکز مشغول به خدمت خواهند شد و این فرصت‌ها و این سرمایه‌ها را ما به سادگی از دست نمی‌دهیم.

وی ضمن سپاسگذاری از دست اندرکاران این مرکز،تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی کمک خواهد کرد تا این مرکز مهم و موثر در فرآیندهای نوین پژوهشی پژوهشگاه رویان احداث شود و به بهره ‌برداری برسد و دنیا بتواند از ثمرات آن بهره‌مند شود.

اسلامی گفت: امروز این مرکز جزو افتخارات در رتبه‌بندی جهانی است و تراز کشور را با دانشی که در سلول‌‌‌های بنیادی به دست آورده، ارتقا داده است. انشاءالله این ریل پرحرکت و مسیری که طی می‌شود هر روز قوی‌تر و قدرتمندتر پیش برود و ملت ایران به بالاترین تراز جایگاهی خودشان که شایسته آن هستند برسند و نسل آینده ما از آن بهره‌مند باشد.