شناسهٔ خبر: 88751 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در استان مرکزی انجام گرفت

آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران/ ارتقای شاخص های سکونتی و خدمات شهری در شهر جدید امیرکبیر

مراسم عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز با همراهی استاندار استان مرکزی از پروژه های شهرهای جدید مهاجران بازدید و در آیین کلنگ زنی طرح اقدام ملی مسکن این شهر جدید حضور یافت.

در این مراسم وی ضمن بازدید از طرح آماده سازی پروژه ۹۸ هکتاری شهر جدید مهاجران، کلنگ پروژه ۳۰۰ واحدی طرح اقدام ملی را نیز بر زمین زد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با حضور در شهر جدید امیرکبیر از سایت آماده سازی محله ۶۲ هکتاری بازدید کرده و ضمن افتتاح استخر شنا و بهره برداری از مجموعه آتش نشانی در مراسم کلنگ زنی زیرگذر این شهر جدید، پروژه پکیج فاضلاب و پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی امیرکبیر حضور یافت.

طاهرخانی در این سفر با تأکید بر اینکه شهر جدید امیرکبیر جزو شهرهای نوتاسیس بوده و عملیات اجرایی آن اخیرا آغاز شده است، گفت: امروز از پروژه های متعددی که هرکدام موجب ارتقای کیفیت زندگی در این شهر می شود بازدید و کلنگ طرح های استراتژیکی زده شد.  همگی این اقدامات نوید این را می دهد که وضعیت شاخص های سکونتی و خدمات شهری در این شهر بالا خواهد رفت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت گسترده ای که برای شهر جدید امیرکبیر برنامه ریزی شده است، امیدواریم این شهر پتانسیل خوبی برای جبران کمبودهای سکونتی و تأمین مسکن شهر اراک و صنایع گسترده مستقر در آن بوده و بتوانیم نقش مؤثری را در تعادل بخشی به بازار مسکن در این منطقه کلانشهری ایفا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهر جدید مهاجران از لحاظ شاخص های کیفیت زندگی بین سایر شهرهای جدید ممتاز است، گفت: هم اکنون در حال ایجاد ظرفیت جدیدی در شهر مهاجران برای تقاضاها و ثبت نام های آتی هستیم تا این پروژه ها به تدریج وارد بازار شوند.

گفتنی است طاهرخانی در پایان این سفر با حضور در جلسه ای در شهرداری شهر جدید مهاجران به همراه مسئولان استانی و محلی به مشکلات و مسائل موجود رسیدگی و دستورات لازم جهت رفع هرچه سریعتر این مسائل را صادر کرد.