شناسهٔ خبر: 88752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل:

سکونتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل ساماندهی می‌شود

اردبیل 14 مدیرکل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری ، سطح زندگی ساکنان حواشی شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی افزایش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از اجرای طرح های بازآفرینی پایدار شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی خلخال که با حضور نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خلخال صورت گرفت،  اظهار داشت: برای کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی و توانمندسازی ساکنان مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند نگاه جامع از سوی مسئولان عضو ستاد بازآفرینی پایدار شهری هستیم تا مشکلات را رفع کرده و نسبت به تعیین تکلیف کاربری‌ها اقدامات مناسب و ضروری انجام دهیم.

وی گفت: طرح ساماندهی در این محلات بر اساس طرح تفصیلی انجام خواهد شد و بازنگری نیز در این زمینه مستلزم تصمیمات استانی است و تامین اعتبارات برای اجرای طرح‌های توانمندسازی به تناسب نیاز شهرهای مختلف استان از سوی ستاد بازآفرینی پایدار شهری کشور تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد : مقرر شد آب و فاضلاب شهرستان خلخال نسبت به ایجاد شبکه فاضلاب حاشیه شهر که هنوز به فاضلاب شهری متصل نشده اند برآورد را تهیه و جهت عملیاتی نمودن تصمیم گیری شود.

حیدری گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با شهرداری خلخال پروژه‌های مهم بازآفرینی پایدار شهری از جمله احداث خیابان در منطقه گونی، بازسازی و مرمت بازار قدیمی و پیاده‌راه سازی این منطقه از بافت فرسوده شهر از سوی شهرداری آغاز و راه و شهرسازی استان نسبت به تامین منابع مالی و اعتباری اجرای این پروژه‌ها اقدام می کنند.

وی به تامین زمین برای اجرای پروژه مسکن اقدام ملی در خلخال از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اشاره و اظهارکرد: زمین مورد نیاز برای احداث ۱۴۰ واحد مسکونی مسکن خلخال در اختیار بنیاد مسکن استان اردبیل قرار داده شده و هم اکنون در حال تجهیز کارگاه هستند.