شناسهٔ خبر: 88808 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور تاکید کرد

الزام به افتتاح راه آهن رشت - کاسپین در اوایل سال ۱۴۰۰/  تامین اعتبار راه آهن رشت - کاسپین از طریق دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور

روحانی رییس‌جمهور رئیس جمهور ایران بر ضرورت افتتاح راه آهن رشت – کاسپین تاکید کرد و اظهار داشت که این پروژه بسیار مهم و استراتژیک است و همگان باید این پروژه را دارای اهمیت خاص و ویژه در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه بهره برداری از ۱۸ طرح سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: پروژه راه آهن رشت - کاسپین یک پروژه بسیار مهم و استراتژیک است که امیدواریم با پیگیری دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی این پروژه به عنوان یک پروژه استراتژیک به زودی افتتاح شود.

وی بر ضرورت سه شیفت شدن عملیات زیرسازی راه آهن رشت – کاسپین تاکید کرد و افزود: باید با همه توان این پروژه دنبال شود تا در اوایل سال ۱۴۰۰ به افتتاح برسد و اکنون این آمادگی وجود دارد تا هرگونه اعتبار لازم را از طریق دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تامین کنیم.

روحانی اظهار کرد: همگان باید این پروژه را دارای اهمیت خاص و ویژه در نظر بگیرند و به همین جهت می‌بایست طی دو هفته آینده گزارش مکتوب درباره روند اجرای پروژه توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ارائه شود.

گفتنی است راه آهن رشت - کاسپین از مسیرهای راهبردی و ملی کشور است که طی آن دریای خزر را در منطقه گیلان به خلیج فارس متصل می‌کند.