شناسهٔ خبر: 88813 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی کاهش یافت/بارش در غرب، شمال‌غرب و سواحل دریای‌خزر/وزش باد در پایتخت

هوای بارانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه وزش باد در پایتخت و برخی مناطق از آلاینده‌های جوی در شهرهای بزرگ و صنعتی کاسته است از بارش باران در غرب و شمال غرب و سواحل دریای خزر، خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۷ دی و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از میزان غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود. همچنین، در استان‌های کرمانشاه، لرستان و ایلام، بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی، فردا یکشنبه در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهار محال‌و‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌هایی همچون تهران، قزوین و البرز، بارش پراکنده، پیش‌بینی شده است. همچنین، روز دوشنبه نیز در مناطقی از استان‌های واقع در شمال‌غرب و غرب کشور، بارش برف و باران ادامه خواهد یافت.

وی افزود: روز سه‌شنبه نیز وضعیت به همین روال ادامه خواهد داشت و بارش‌ها در مناطقی از غرب و شمال‌غرب ادامه می‌یابد.  روز چهارشنبه علاوه بر شمال‌غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر نیز بارش خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه امروز غرب دریای‌خزر، مواج و متلاطم است، توضیح داد: هوای تهران نیز امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و وزش باد است. حداکثر دما در تهران ۱۴ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما نیز به ۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی گفت: سردترین منطقه امروز شهرکرد با دمای حداقل ۸ درجه زیرصفر و گرمترین مرکز استان دیروز، بندرعباس با دمای ۲۶ درجه بالای صفر بود.