شناسهٔ خبر: 88837 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه در شمال شرق کشور/ ورود سامانه بارشی از شمال غرب؛ بارش برف و باران از سه شنبه/ جمعه آینده سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه در نواحی شمال شرق کشور خبر داد و اظهار کرد که از سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور، موج جدید بارش‌ها در کشور آغاز می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، خوزستان، شمال فارس و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در استان‌هایی مثل قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی گفت: فردا در مناطقی از شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده را خواهیم داشت؛ اما از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب، بارش‌ها در شمال غرب آغاز می‌شوند و از روز چهارشنبه، گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی را نیز در بر می‌گیرند.

رفیعی عنوان کرد: روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور نیز بارش خواهند داشت؛ ولی از روز جمعه این بارش‌ها به شمال غرب کشور محدود می‌شوند و سپس به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: پیامد این سامانه بارشی، رگبار و برف خواهد بود و همین طور باران و کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و کولاک برف در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا تا پایان هفته به تناوب دریای خزر مواج می‌شود، افزود: طی این چند روز، آب‌های خلیج فارس به ویژه بخش‌های شرقی و مرکزی آن و از بعدازظهر فردا تا روز چهارشنبه، تنگه هرمز و دریای عمان نیز این شرایط را خواهند داشت.

رفیعی گفت: از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه، شمال غرب کشور، گیلان و بخش‌هایی از خزر و بخش‌هایی از جنوب و شرق کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید را خواهند داشت.

وی افزود: ضمن اینکه از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده نیز کاهش محسوس دما را در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور خواهیم داشت که بین ۸ تا ۱۵ درجه خواهد بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه رخ می‌دهد.

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری است و در بعضی از ساعات بارش خفیف را خواهیم داشت. حداکثر دمای تهران ۱۲ درجه و کمترین ۴ درجه بالای صفر خواهد بود.