شناسهٔ خبر: 8884 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سبحانی‌فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

ابتکار بودجه‌ای وزیر راه و شهرسازی/ استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی عامل توسعه حمل و نقل ریلی می‌شود/ فاینانس قطار گرگان- مشهد نهایی شد

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تقدیر از ابتکار بودجه‌ای وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی عامل توسعه حمل و نقل ریلی می‌شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به توفیقات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته گفت: یکی از نکاتی که موجب توسعه حمل و نقل ریلی در کشور خواهد شد و از ابتکارات بودجه‌ای وزیر راه و شهرسازی محسوب می‌شود٬ استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی براساس بند "و" قانون بودجه است.

نماینده مردم سبزوار، جفتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی برقی کردن راه آهن تهران-مشهد را یکی از پروژه‌های مهم ریلی در کشور برشمرد و افزود: آنطور که اعلام شده راه آهن قصد دارد از طریق فاینانس‌های خارجی و بهره‌گیری از منابع بخش خصوصی این پروژه را هرچه سریع‌تر اجرایی کند.

وی با بیان اینکه فاینانس قطار گرگان- مشهد با چین نهایی شده است ادامه داد: قطعه اولیه این خط آهن از سمت بجنورد آغاز خواهد شده که خط ریلی شمال کشور را به مشهد متصل می‌کند. این خط آهن پس از بجنورد به اسفراین و پس از آن وارد جوین و در پایان به شبکه ریلی سراسری کشور متصل می‌شود با این اتصال از سمت جنوب به سمت جنوب شرقی کشور٬ از سمت غرب به سمت تهران و از سمت شرق هم به سمت آسیای میانه می‌تواند مسافر و بار جابه‌جا کند بنابراین از موقعیت استراتژیک ویژه‌ای برخوردار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری سفر هیئت دولت به خراسان شمالی گفت: در این سفر بر اتصال هرچه سریع‌تر خط آهن بجنورد به اسفراین و اتصال آن به شبکه سراسری تأکید شد؛ امیدواریم هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.

در بند "و" تبصره ۵ قانون بودجه ۹۴ آمده است: به صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۴ اجازه داده می شود تا نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا تعاونی برای طرح های توسعه ای شقوق مختلف حمل و نقل بدون انتقال مالكیت و با معرفی وزارت راه و شهرسازی و تضمین سازمانها و شركتهای تابعه و ذیربط این وزارتخانه در قبال اخذ حق دسترسی تا استهلاك اصل سرمایه و سود آن از استفاده كنندگان اقدام نماید./

نظر شما