شناسهٔ خبر: 88845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خبر داد:‌

رفع تصرف از اراضی دولتی اصفهان به ارزش بالغ بر ۱/۵۱۷/۴۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال

رفع تصرف اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد: در یک هفته گذشته ۱۷ مورد تعرض در زمین‌های ملی استان  به مساحت ۲۸.۵ هکتار رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، در خصوص امنیت ایجاد شده در اراضی ملی استان و رفع تصرف از این اراضی در یک هفته گذشته اعلام کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت اراضی استان ۲۸.۵ هکتار از اراضی دولتی استان که مورد تعرض افراد سودجو واقع شده بود شناسایی و از دست متصرفان خارج شد.  

وی افزود: بیش از ۴ هکتار این اراضی در شهرستان‌های لنجان، شهرضا و تیران و کرون واقع شده که در اجرای چهار فقره حکم قطعیت یافته قضایی با حضور عوامل یگان حفاظت اراضی استان و همکاری کلانتری این شهرستان‌ها بازپس‌گیری و به دولت بازگردانده شده است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی بالغ بر ۲۳۶ میلیارد ریال است عنوان کرد: علاوه بر عملیات اجرای احکام و رفع تصرف، تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب واقع شد.  

وی ادامه داد: در هفته گذشته از مجموع اراضی بازپس‌گیری شده ۱۳ فقره تعرض به اراضی ملی در شهرستان‌های فلاورجان، شهرضا، برخوار، نایین، کاشان، گلپایگان، نجف‌آباد، خمینی شهر و آران و بیدگل رفع تصرف فوری شد.  

باقری ارزش این اراضی را بالغ بر یکهزار و ۲۸۱ میلیارد ریال بیان داشت و گفت: مساحت این اراضی ۲۴.۵ هکتار بوده است که شهرستان آران و بیدگل با ۲۰ هکتار اراضی بیشترین میزان از رفع تصرف اراضی استان در یک هفته گذشته را به خود اختصاص داده است.  

وی با اشاره به اینکه در بحث حفاظت از عرصه‌های ملی رویکرد پیشگیرانه در دستور کار است، افزود: گروه‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان به صورت مستمر عرصه‌ها را رصد و پایش می‌کنند و به محض مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.  

به گفته فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان برنامه‌ریزی و اقدامات بسیار خوبی در زمینه رفع تصرف و برخورد با زمین‌خواران و سودجویان در حال انجام است و مردم و مسئولان محلی می‌توانند با ارائه گزارش به موقع در مورد تخلفات صورت گرفته، به نیروهای این اداره در رفع تصرف اراضی ملی و دولتی کمک کنند.  

وی خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان و متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به صورت جدی برابر قانون و مقررات پیگیری می‌شود و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است از دستبرد متجاوزان و فرصت‌طلبان محفوظ می‌ماند.