شناسهٔ خبر: 88851 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در گفت‌وگو با هنرمندان مطرح کرد:‌

مظلومیت رانندگان در سینما و تلویزیون

IMG_0847.JPG معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: نقش رانندگان در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور در آئینه رسانه‌ها، سینما و تلویزیون مغفول مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا جعفری در دیدار با گروهی از هنرمندان سینما و تلویزیون اظهار کرد: رانندگان در تمام برهه‌های حساس کشور، در کنار مردم بوده و هستند.

وی با اشاره به نقش رانندگان در ۸ سال دفاع مقدس، زلزله، سیل و ...گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده اما آنگونه که شایسته بوده، در رسانه‌ها، سینما و تلویزیون به این قشر پرداخته نشده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: مرام و رفتار رانندگان در کمک به هموطنان خود در جاده‌های برون شهری نمونه‌ای بارز از سطح بالای فرهنگ، تعهد اجتماعی و اخلاقی این قشر است.

جعفری با اشاره به افزایش قابل توجه سطح رانندگان با تحصیلات دانشگاهی در این قشر، گفت: بسیاری از فعالین صنعت حمل ونقل و رانندگان از خیران هستند و در کمک به مردم و هموطنان پیشینه ای طولانی دارند.

وی با اشاره به ضرورت تولید محتوای فاخر در حوزه سینما و تلویزیون اشاره و خاطرنشان کرد: هنر، هنرمندان و رسانه در شناساندن تلاش‌های ایثارگرانه این قشر بسیار موثر هستند و لذا در این حوزه باید اقدامات بیشتری انجام شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان همچنین بر ضرورت فرهنگ‌سازی ایمنی در برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی تاکید کرد و افزود: اینکه در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به موضوعات ایمنی بی‌توجهی می‌شود، غیرقابل قبول است.

وی تصریح کرد: اصلاح فرهنگ رانندگی از طریق انواع رسانه ها صورت می‌گیرد و رسانه‌های تصویری از مهمترین و پرنفوذترین نوع رسانه‌ها به شمار می‌آیند.