شناسهٔ خبر: 88887 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی/ نفوذ جریان سرد هوا از فردا به کشور/ کاهش محسوس دما به‌مدت ۵ روز/ بارش باران و برف در مناطق شمالی

ریزش بهمن کارشناس سازمان هواشناسی از نفوذ جریان سرد به کشور خبر داد و اظهار کرد که از امروز به تدریج کاهش محسوس دما را در سراسر کشور خواهیم داشت.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز بارش باد و باران و گاهی تندباد شدید برای آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل و غرب کردستان خواهیم داشت، همچنین بارش پراکنده در گیلان و مازندران نیز رخ خواهد داد.

وی گفت: فردا (چهارشنبه) برای استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می‌کنیم. این بارش‌ها به شکل برف و کولاک برف خواهند بود که متعاقب آن کاهش دید افقی به همراه وزش باد شدید برای استان‌های شمال غرب کشورمان پیش‌بینی شده است.

نقشینه عنوان کرد: برای چهارشنبه اردبیل و کرمانشاه و نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان از بارش‌های بیشتری برخوردار خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنج‌شنبه بارش‌ها در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال استان‌های تهران، البرز، قزوین به‌صورت بارش برف و کولاک و کاهش دید و احتمال وقوع بهمن در مناطق مرتفع پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و شمال غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌هایی از مرکز و جمعه برای شمال شرق کشورمان بارش خواهیم داشت.

نقشینه با یادآوری اینکه طی پنج روز آینده، بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهند بود، خاطرنشان کرد: این بارش‌ها به همراه باد شدید و کولاک هستند که در شمال غرب و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز رخ خواهند داد. ضمن اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی نیز ریزش بهمن را انتظار داریم.

وی تأکید کرد: با نفوذ هوای سرد، دمای هوا از امروز تا شنبه برای بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس دما را خواهیم داشت که این کاهش دما برای شمال شرق و شرق ۱۵ تا ۲۰ درجه، برای شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ۱۰ تا ۱۵ درجه و برای غرب، مرکز و جنوب غرب ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است.

نقشینه عنوان کرد: امروز تا آخر هفته دریای خزر و خلیج‌فارس و دریای عمان مواج خواهند بود و پنجشنبه سرعت وزش باد در کشورمان افزایش پیدا می‌کند و برای مرکز و نوار شرق کشورمان به شکل تندباد شدید پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران نیز گفت: برای تهران هم پیش‌بینی می‌کنیم که آسمان صاف تا کمی ابری باشد و وزش باد در تهران رخ خواهد داد و همچنین از فردا شب، افزایش باد و بارش پراکنده را در تهران شاهد خواهیم بود.

وی افزود: پنجشنبه تهران ابری است؛ اما جمعه آسمان تهران صاف خواهد شد؛ ضمن اینکه کاهش محسوس دما ۸ تا ۱۰ درجه‌ای را برای روزهای پنجشنبه و جمعه در تهران پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه تصریح کرد: امروز بیشینه دمای تهران ۱۲، فردا ۱۴ و پنج‌شنبه ۶ درجه خواهد بود. همچنین کمینه دمای امروز تهران ۵، فردا ۳ و پنج‌شنبه منفی ۳ درجه پیش‌بینی می‌شود.