شناسهٔ خبر: 88920 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تدوین سند راهبردی منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال جاری

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تدوین سند راهبردی منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و تمامی فرایندهای لازم به صورت یکپارچه بر اساس این سند در دستور کار ستاد، شرکت‌ها، سازمان‌های تابعه و ادارات کل استانی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شست مشترک معاون توسعه مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با معاونین توسعه مدیریت منابع ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: در پی همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر روی تدوین روش‌ها و اتخاذ تصمیماتی هدف‌گذاری شده است تا ضمن رفع مشکلات گذشته، منتج به ارتقا بهره‌وری سازمانی و ارائه خدمات عمومی به مردم شود.

در ادامه این نشست نعمت‌الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی پس از استماع گزارش‌های معاونین توسعه مدیریت و منابع ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها اظهار داشت: سه کمیته تخصصی در زمینه بررسی «ساختارو تشکیلات»، «اموال منقول و غیر منقول» و «مطالبات راه روستایی» متشکل از مدیران و کارشناسان دو اداره کل در استان‌ها تشکیل شود و نتیجه بررسی برای دستیابی به نتیجه مطلوب به سمع و نظر معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برسد.

وی در ادامه به تشریح اقدامات و برنامه‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی پرداخت و گفت: تلاش ما پایبندی به شعار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر توسعه محوری و تحول خواهی در راستای دستیابی به شرایط بهتر و نتیجه مطلوب است.

ترکی با تاکید بر توجه به بحث آینده‌نگری و اصلاح ساختار تشکیلاتی اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی و رفع مشکلات، دو اتفاق مهم یعنی ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، همچنین ایجاد دو اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها که طی سنوات گذشته رخ داد، نظام جبران خدمات کارکنان، چابک سازی در ادارات کل، حذف و بهبود روش‌ها، استفاده بهینه از سرمایه سازمانی و شایسته‌سالاری در دستور کار قرار گرفته است.

ترکی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر خانه‌دار شدن تمامی کارکنان وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه بیان داشت: پیگیری‌های مستمر در سطح استان‌ها برای خانه‌دار شدن تمامی کارکنان ادامه دارد.

محمد تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز خاطرنشان کرد: با سخنرانی وزیر راه و شهرسازی در صحن مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های در دست اقدام از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه، باب جدیدی برای رفع مشکلات امور استخدامی راهداران باز شده است که از سوی این سازمان در دست پیگیری قرار دارد، همچنین طرحی برای واردات ماشین‌آلات راهداری تا سه سال ساخت از خارج با هدف نوسازی ناوگان فرسوده این حوزه در دست تهیه قرار دارد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وی یادآور شد: برای نگهداری شبکه جاده‌ای کشور به طول ۲۱۷ هزار کیلومتر با ارزش بیش از هزاران میلیارد تومان حد اقل به ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار نیاز است و برای جلب رضایت عموم مردم از عملکرد ما در این حوزه باید تدبیری در این زمینه اتخاذ شود.