شناسهٔ خبر: 88922 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای:

توقف صدور بارنامه برای کامیون‌ها به مقصد استان‌های برف‌گیر‌/اتوبوس‌ها تا ۴۸ ساعت آینده به استان‌های برفی نروند

برفروبی محورهای مواصلاتی استان زنجان در روزهای ششم تا نهم آذر ماه ۱۳۹۹توسط راهداران اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی تازه در کشور، از امشب تا ۴۸ ساعت آینده صدور بارنامه برای ناوگان کامیونی در مسیر استان‌های گیلان، مازندران و آذربایجان غربی ممنوع ‌می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری‌ امشب در شبکه خبر با اشاره به آمادگی ناوگان راهداری برای ارائه خدمات راهداری خصوصاً با ورود سامانه بارشی اخیر به کشور اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده، اکیپ‌های ‌راهداری در استان های کوهستانی و برف‌گیر آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های راهداری زمستانی از قبل انجام شده است، اظهار کرد: ‌طی هماهنگی‌های به عمل آمده ‌با ‌اکیپ‌های استان‌های مجاور با استان‌های سردسیر و برف‌گیر، ‌در صورت نیاز به کمک راهداری‌ این استان‌ها، نیروهای کمکی ورود می‌کنند ‌تا توان رویارویی با پدیده‌های جوی برای باز نگه داشتن جاده‌ها افزایش یابد.

‌معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: توصیه می‌کنیم در چند روز آینده ناوگان سنگین وارد استان‌‌های برف‌گیر و کوهستانی خصوصا جاده‌ها و گردنه‌‌های کوهستانی این استان‌ها نشوند، در گذشته هم حرکت این وسایل نقلیه سنگین در شرایط برفی در جاده‌ها، برای مسافران، راهداران و خودِ راننده‌ها مشکل آفرین و خطرآفرین شده بود و عملکرد خودروهای راهداری را با چالش مواجه می‌کرد.

اکبری اضافه کرد: در این راستا برنامه‌ریزی شد که از امشب تا ۴۸ ساعت آینده صدور بارنامه برای ناوگان کامیونی در مسیر استان‌های گیلان، مازندران و آذربایجان غربی ممنوع ‌شود.

معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: همچنان راننده های اتوبوس در ۴۸ ساعت آینده از سفر به استان های مازندران، گیلان و آذربایجان غربی خودداری کنند.

به گزارش فارس امروز معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور به فارس گفته بود: امروز بارش برف و باران و وزش باد در برخی نقاط اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب کردستان را داریم.

به گفته محمد اصغری روز چهارشنبه یکم بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان، قزوین، خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، همدان و استان مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی گفته بود: از اواخر وقت فردا در برخی نقاط استان‌های تهران و البرز و از بعد از ظهر فردا با نفوذ توده هوای سرد در استان‌های گیلان و مازندران، بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ روز پنجشنبه دوم بهمن این وضعیت در شمال غرب و غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم خواهد بود.

به گفته معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با توجه به بارش برف و وزش باد شدید، در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و ریزش بهمن دور از انتظار نیست.