شناسهٔ خبر: 8894 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیسیون ایمنی و تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

افزایش ایمنی محورهای استان در آستانه سفرهای تابستانی

آسفالت جاده مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه کمیسیون ایمنی و تصادفات استان با توجه به آغاز سفرهای تابستانه وایجاد بار ترافیکی خصوصا در دو پیک زمانی عید سعید فطر و آخر شهریور خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ایمنی و سلامت مسافران شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، حسن فدایی در این باره اعلام کرد : طبق آمار دریافتی بخش عمده ای از تصادفات و تلفات جاده ای مربوط به سرعت زیاد ، خواب آلودگی و خستگی است که می طلبد تدابیر لازم برای کاهش این حوادث اندیشیده شود تا در نهایت مسافران سفر خود را با ایمنی و سلامتی بیشتری به سرانجام برسانند.

موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در این جلسه ضمن بیان اینکه سند راهبردی کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات فوتی در این استان باید تهیه شود، بیان کرد: برای اجرای این سند باید از راهکاری‌های ملی استان استفاده شود که مواردی چون دسته بندی عوامل رشد تصادفات، ارائه راهکار های استانی و وضعیت موجود ﴿مهم ترین محورهای ارتباطی استان، وضعیت آمد و رفت ها و آمار مربوطه، وضعیت تصادفات و ...﴾ از جمله آن به شمار می رود.

وی درتشریح سخنان خود گفت: این سند باید در یک ماه آینده با هدف کاهش تصادفات توسط اداره ‌کل حمل و نقل، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی و با نظارت حوزه عمرانی استانداری تهیه و تدوین شود.

خادمی با بیان اینکه باید علل و عوامل افزایش تصادفات منجر به فوت بررسی شود، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده عوامل انسانی دلیل اصلی افزایش تصادفات هستند که این مسئله نیز باید ریشه‌یابی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اتخاذ تدابیر لازم برای پارک خودروها در ایام عید فطر، آماده باش بودن تمامی بیمه ها و نمایندگی های ایران خودرو در این ایام را از مصوبات مهم این جلسه اعلام کرد.

اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محور های ارتباطی استان

فدایی همچنین در خبری دیگر از اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در محور های ارتباطی استان برای اولین بار خبر داد و گفت: این طرح به طول ۲۷ کیلومتر در محورهای شریانی  باشت – چرام و دهدشت - چرام درحال اجرا است.

وی هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۱۵ کیلومتراز مسیر در محور باشت – چرام و مابقی در محور ارتباطی چرام - دهدشت در حال انجام است.

فدایی وجه تمایز این نوع روکش آسفالت حفاظتی با دیگر طرح ها را سرعت بالای اجرای پروژه و صرفه اقتصادی بیان کرد و گفت: با توجه به استفاده از قیر امولسیون در اجرای این نوع پوشش و همخوانی آن با محیط زیست، از آلودگی های محیطی جلوگیری به عمل می آید./

نظر شما