شناسهٔ خبر: 88940 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان خبر داد:

تخلیه و بارگیری ۲۵ میلیون و ۳۰۰هزار تن کالای نفتی و‌غیرنفتی در ۹ ماه گذشته در بندر امام/ رشد ۱۵ درصدی جابه‌جایی محموله‌های کانتینری

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و صنایع همجوار در ۹ ماهه سال جاری از ۲۵ میلیون و ۳۰۰هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس درخصوص آخرین وضعیت جابه‌جایی کالا در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و صنایع همجوار در ۹ ماهه سال جاری از ۲۵ میلیون و ۳۰۰هزار تن گذشت.

وی ادامه داد:‌در ۹ ماهه سال جاری ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار تن کالای نفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) بارگیری شد و همچنین ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی در پایانه‌های متعدد و با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.

دریس تصریح کرد: میزان تخلیه و بارگیری محمولات کانتینری بیش از ۹۲ هزارTEU  معادل ۸۹۵ هزار تن است که رشدی ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.