شناسهٔ خبر: 88950 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه خدمات عمومی شهرهای جدید هزینه شد/احداث ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید/ بهره‌برداری از خط مترو بهارستان _ اصفهان به زودی

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید در سه سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه‌های خدمات عمومی شهرهای جدید به ۲۳ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که به استان بوشهر سفر کرده در جریان بازدید از شهر جدید عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اعلام کرد: در سه سال گذشته ۲۰۰ مدرسه در شهرهای جدید به بهره‌برداری رسید که بخشی از آنها در شهر جدید عالیشهر احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث مدارس در شهر جدید عالیشهر در استان بوشهر را گامی مهم در رفع کمبود فضاهای آموزشی و مدارس آن منطقه برشمرد و گفت: برای پیشبرد سیاست شهرهای جدید منابع اعتباری، متنوع و متعدد است که بخشی از آن بودجه عمومی دولتی مختص طرح‌های اساسی مانند طرح‌های ریلی است.

به گفته طاهرخانی، در یک سال گذشته با تخصیص منابع، پنج هزار میلیارد اعتبار دولتی برای توسعه حمل‌و‌نقل ریلی شهرهای جدید کشور، هزینه شد.

وی با اعلام این مطلب که از محل بودجه منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید در سال گذشته مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه‌های خدمات عمومی شهرهای جدید به ۲۳ هزار میلیارد ریال رسید، توضیح داد: بر اساس برآوردها، پیش‌بینی شد، امسال نیز مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه خدمات عمومی شهرهای جدید به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

طاهرخانی ادامه داد: در حوزه درمان در سال آینده، بیمارستان‌های متعددی در شهرهای جدید کشور اجرایی و یا افتتاح خواهد شد. در خرداد سال آینده درمانگاه جامع خدمات سلامت شهر جدید عالیشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که تاثیر زیادی در ارتقا کیفیت خدمات درمانی و زندگی ایفا خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، اصلی‌ترین اولویت در حوزه شهرهای جدید را توسعه حمل و نقل ریلی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر برشمرد و گفت: سال گذشته در ادامه خط پنج متروی تهران، خط مترو هشتگرد _ تهران به بهره‌برداری رسید و انتظار می‌رود برای سال جاری نیز خط مترو بهارستان _ اصفهان به بهره‌برداری برسد.

به گفته طاهرخانی، بخشی از پروژه‌های شهرهای جدید از طریق مشارکت بخش‌های خصوصی و راه‌آهن احداث می‌شود که در این راستا مطالعات خط ریلی عالیشهر _ بوشهر نیز نهایی شده است.

وی افزود: امید است با یک چارچوب تفاهم مشخص عملیات اجرایی خط ریلی مسیر عالیشهر - بوشهر نیز اجرایی شود.