شناسهٔ خبر: 88969 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

هوای تهران سرد می‌شود/ارتقای کیفیت هوای بیشتر مناطق کشور با وزش باد/هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند/ماندگاری و تداوم هوای سرد در کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: فردا سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲ بهمن و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی برای امروز خبر داد و گفت: بارش برف و باران در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی،خراسان‌رضوی، شمال استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان رخ می‌دهد. همچنین بارش‌های پراکنده‌تر نیز در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، چهارمحال‌و‌بختیاری، شمال اصفهان، جنوب البرز، جنوب تهران، جنوب سمنان و جنوب خراسان‌رضوی، پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: صبح فردا جمعه، بارش پراکنده برف در برخی نقاط شمال‌شرق مورد انتظار است و سامانه بارشی بتدریج از کشور خارج می‌شود. از شنبه تا دوشنبه بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف دارند.

به گفته وی، از امروز تا یکشنبه هفته آتی، هوا به شکل محسوسی سرد می‌شود و هوای سرد تا یکشنبه در کشور ماندگار است. از دوشنبه به بعد نیز روند تدریجی افزایش دما در کشور رخ می‌دهد.

گودرزی با اعلام اینکه وزش بادهای شدید در کشور پیش‌بینی شده است، شدت بارش‌ها را برای نیمه شرقی، مناطق جنوبی و استان‌های جنوبی البرز برشمرد و توضیح داد: برای امروز احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های البرز دور از انتظار نیست. همچنین با توجه به برودت هوا و بارش برف در سواحل شمالی، اردبیل و خراسان شمالی، به هموطنان توصیه می‌شود تا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: تا ظهر امروز هوای تهران مستعد بارندگی است و از بعدازظهر بتدریج کاهش ابر راداریم و اما وزش باد همچنان در تهران وجود دارد و هوای پایتخت را مطلوب می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی از سرد شدن هوای تهران در روزهای آتی خبر داد.