شناسهٔ خبر: 89008 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:‌

اجرای طرح دفع آب‌های سطحی آبادان با کاهش ۴۰درصدی هزینه مالی

خوزستان 48 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: طرح جدید دفع آب‌های سطحی آبادان ۴۰درصد هزینه مالی را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، رضا رضایی در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده شهری آبادان و خرمشهر با موضوع بازآفرینی شهری که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان آبادان و جمعی مسئولین در فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح جدید دفع آبهای سطحی آبادان بر اساس کمک کانالهای محلی که ۴۰درصد هزینه مالی را کاهش و سرعت اجرایی را نیز افزایش می‌دهد.

 وی گفت: این طرح تلفیقی از شبکه روباز و قدیمی است که توسط متخصصان و کارشناسان طراحی و تدوین شده است.

رضا رضایی افزود: بر اساس اولویت بندی در یک ماه آینده طرح در یکی از محله‌های هدف اجرا خواهد شد.

 شهردار آبادان نیز در ادامه این نشست گفت: برای اجرای بافت فرسوده در شهر آبادان نیاز به سه هزار و ۱۲۰میلیارد  ریال اعتبار و برای اجرای طرح‌های دفع آب‌های سطحی نیز به ۶میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمودرضا شیرازی افزود: هشت محله در ردیف بافت فرسوده قرار دارند که نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

وی خواستار لغو بند۹ تبصره۶ قانون عوارض در خصوص آلایندگی شد و اظهار داشت: ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان در سال جاری کسر شده است.

وی افزود: با این مقدار اعتبار می‌توان کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت و پارک ساخت.

این جلسه در فرمانداری ویژه آبادان با حضور مهران کفاش معاون وزیر راه و شهرسازی، مهدی عبوری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران و کمال حسین پور عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، سه نماینده آبادان در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، فرماندار آبادان، شهردار و اعضای شورای شهر آبادان و جمعی دیگر از مدیران شهرستانی برگزار شد.