شناسهٔ خبر: 89024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب و راه اندازی ۷ دستگاه شتاب نگار نسل ۴ در خوزستان

خوزستان 70 رئیس اداره مدیرت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از نصب و راه اندازی تعداد ۷ دستگاه شتابنگار نسل ۴ (fortis_mininmus) در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خوزستان)، صادق کهوازی اظهار داشت: با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استان تیم کارشناسی از مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی به مدت ۱۵ روز در استان استقرار یافته و نسبت به نصب و تعمیر تعداد ۱۲ شتاب نگار اقداماتی انجام گرفت.

وی افزود: این تیم کارشناسی در این مدت ۷ دستگاه شتاب نگار نسل ۴ و ۵ دستگاه شتاب نگار نسل ۲ را تعمیر، نصب و جایگزین کردند.

رئیس اداره مدیرت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تعداد ۴ دستکاه معیوب نسل دو ( ssa۲) که در واقع بدنه اصلی ایستگاه‌های شتابنگاری ایران هستند با دستگاه سالم تعویض شدند. 

کهوازی اظهار داشت: تعداد دو ایستگاه شتابنگار با دستگاه ssa۲ افتتاح شدند. 

وی افزود: ایستگاه شتابنگار شهرستان باوی(ملاثانی) و کارون(کوت عبدالله) افتتاح شدند. این ایستگاه‌ها مجهز به دستگاه شتابنگار نسل ۴ و همچنین پایه سولار پنل شد.

کهوازی اضافه کرد: در ایستگاه‌های شتابنگار رامهرمز، شادگان، بهبهان، رامشیر و ماهشهر در کنار دستگاه ssa۲ یک دستگاه شتابنگار نسل ۴ نیز نصب شد که با این اقدام این ایستگاه‌ها مجهز به سیستم سولار پنل شدند. 

رئیس اداره مدیرت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ایستگاه‌های دارخوین و اهواز (آتش نشانی پردیس) به نسل ۲ دستگاه‌های شتابنگاری مجهز شدند.

کهوازی با اشاره به اینکه ایستگاه اهواز (پردیس آتشنشانی) به سیستم سولار پنل مجهز شد، اظهار داشت: دستگاه‌های معیوب ssa۲ غیزانیه سردشت زیدون تشان با دستگاه‌های سالم جایگزین و آماده ثبت رکورد شدند. همچنین ایستگاه‌های هویزه، غیزانیه، سلطان آباد و هندیجان نیاز به اجرای فونداسیون دارند. 

وی ادامه داد: در این ماموریت بقیه ایستگاه‌های شتابنگار موجود در سطح جنوب استان بازدید و ایرادات جزیی ارتباطی و سخت افزاری (تعویص باتری و وصل کردن خطوط تلفن) انجام شد. 

رئیس اداره مدیرت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه این دوره از ماموریت ویژه شهرهای جنوبی استان بود، گفت: پیش از پایان سال جاری همین ماموریت برای شهرهای شمالی استان انجام خواهد شد.