شناسهٔ خبر: 89078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان خبر داد:

آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه در شهرستان فریدونشهر

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان از آغاز مطالعات طراحی تونل کلوسه از توابع پشتکوه شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، مهدی خضری اظهار داشت: حذف گردنه خطرناک و برفگیر گردنه کلوسه و تسهیل در عبور و مرور اهالی منطقه به ویژه در فصل زمستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی طول این تونل را بالغ بر ۷۵۰ متر برآورد کرد و گفت: با انتخاب پیمانکار عملیات مطالعات طراحی این پروژه آغاز شده و نتایج آن تا ۵ ماه آینده تحویل خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اصفهان گفت: یکی از مناطقی که در استان اصفهان هنوز از نعمت راه آسفالته محروم است، منطقه پشتکوه فریدونشهر (پشندگان به سمت کلوسه و دورک) است.

وی با بیان اینکه منطقه پشتکوه فریدونشهر یکی از نقاط برفگیر و صعبالعبور استان اصفهان در فصل زمستان است، اضافه کرد: گردنه کلوسه با ترانشههای دو طرفه یکی از مرتفعترین نقاط کشور محسوب میشود که با بارش برف و کولاک تردد برای مردم و دستگاههای امدادی تنها در صورت حضور راهداران و عملیات برفروبی ممکن است. 

خضری با اشاره به مشکلات مردم روستاهای واقع در این منطقه در فصل زمستان خاطرنشان کرد: با احداث این تونل مشکلات مردم ساکن در این منطقه رفع شده و سرعت خدمترسانی به مردم نیز به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اصفهان اضافه کرد: همچنین با تکمیل ادامه مسیر به روستای دورک و از آنجا به منطقه خویه و صالح کوتاه استان چهارمحال و بختیاری میتوان از این جاده بهعنوان یک راه پدافند غیرعامل جهت مواقع بحرانی و اضطراری استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد پس از تکمیل مطالعات و طراحی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه تخصیص یافته و  عملیات اجرایی آن آغاز شود.