شناسهٔ خبر: 89087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان خبر داد:

تفکیک دبیرخانه کارگروه توسعه زیر بنایی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از اداره کل راه و شهر سازی استان کرمان

جنوب کرمان کار گروه زیر بنایی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از تفکیک دبیر خانه کار گروه توسعه زیر بنایی شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمینی اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از اداره کل راه و شهر سازی استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان) محمد ساردویی اظهار داشت: با توجه به پیگیری بهعمل آمده از اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان و موافقت وزارت راه و شهرسازی و همچنین تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان دبیرخانه کارگروه توسعه زیر بنایی شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمینی و محیط زیستی اداره کل راه و شهر سازی  جنوب کرمان از این اداره کل راه و شهر سازی استان کرمان تفکیک شد.

وی اظهار داشت: این کار گروه ذیل آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل شده و از زمره مهمترین وظایف آن بررسی و ارئه پیشنهاد در خصوص طرحهای توسعه عمران منطقهای، ناحیهای، روستایی، شهری، تبدیل روستا به شهر، طرحهای بهسازی، نوسازی و مرمت بافتهای فرسوده، طرحهای ساماندهی عشایر و ساماندهی سکو نتگاههای غیر رسمی خواهد بود .

 مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان ادامه داد: از دیگر وظایف این کار گروه میتوان به بررسی و انجام وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه استفاده از اراضی احداث بنا و تاسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستا اشاره کرد.

ساردویی اضافه کرد: از دیگر وظایف این کار گروه بررسی برنامههای توسعه میان مدت استانی، شهرستانی، طرحهای توسعه ناحیهای و طرح های روستایی است.

وی همچنین در پایان با برشمردن اهمیت این موضوع گفت: استقلال دبیرخانه سبب تسریع در روند رسیدگی و تسهیل سرمایهگذاری متقاضیان در شهرهای جنوب کرمان و در ادامه توسعه و پیشرفت منطقه خواهد شد.