شناسهٔ خبر: 89144 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد:

نگاه سازمان راهداری در بحث نوسازی توجه به پتانسل و تولید داخل است/ سهم ۲۰ درصدی سواری کرایه در حمل و نقل جاده‌ای

سو ب - ناوگان.jpg عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ضمن احترام به سلیقه مردم، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده است، در بحث نوسازی ناوگان نظیر همین ناوگان سواری کرایه، از پتانسیل داخل و تولیدات داخلی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی، عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم تحویل خودروهای طرح نوسازی ناوگان سواری کرایه بین‌شهری که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد، اظهار داشت: خودرو در عرصه حمل و نقل یکی از عناصر اصلی از کیفیت خدمات را شکل می‌دهد. به همین خاطر در انتخاب استفاده‌کننده‌ها از مدهای مختلف حمل و نقل،‌ خودرو یکی از موضوعات اصلی است که نقش مؤثری در زمینه ایمنی و آسایش سفر دارد و مطلوبیت انتخاب یک مد حمل و نقلی را شکل می‌دهد. 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سهم سواری کرایه در حمل و نقل جاده‌ای ۲۰ درصد است و جزو مدهای حمل و نقلی است که با توجه به استقبال مسافران، ‌ویژگی‌های خاصی دارد. 

وی ادامه داد: وضعیت ناوگان سواری کرایه با وجود محدودیت‌ها،‌ تا اینجا قابل قبول بوده است، اما ضرورت نوسازی ناوگان از این به بعد بیشتر وجود دارد. 

قربانی تأکید کرد: ‌در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اولویت اصلی در بحث نوسازی، ضمن احترام به تقاضای مردم، توجه به پتانسیل و تولید داخل است تا نوسازی ناوگان از محل تولیدات داخل ارتقاء یابد. 

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: متوسط عمر ناوگان سواری کرایه امروز ۱۱ سال است. عددهای مختلفی برای فرسودگی ناوگان سواری کرایه اعلام شده است، اگر عدد ۱۰ سال را برای سن فرسودگی درنظر بگیریم، در واقع یک‌سال در بحث ناوگان سواری کرایه از سن فرسودگی عبور کرده‌ایم و این یعنی باید با شدت بیشتری نوسازی ناوگان را مدنظر قرار دهیم.