شناسهٔ خبر: 89192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

۶ طرح حوزه راه و شهرسازی در کردستان به بهره ‌برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۶ طرح در حوزه راه و شهرسازی در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، محمدصدیق ثابتی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل پنج کیلومتر از طرح کریدور شمال جنوب واقع در محور سنندج - دیواندره و پنج طرح بازآفرینی شهری اجرا شده در شهرهای سنندج، قروه و سروآباد است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها ۲۵۱ میلیارد ریال از محل منابع دولت هزینه شده است اضافه کرد: پنج کیلومتر از بزرگراه محور سنندج - دیواندره ۱۵۰ میلیارد ریال ریال و طرح‌های بازآفرینی نیز ۱۰۱ میلیارد ریال از این اعتبارات سهم دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: از جمله طرح‌های بازآفرینی شهری شامل مدرسه ۹ کلاسه محله ننله با ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده، سنگفرش و پله گذاری کوچه‎های فرجه، کانی کوزله و عباس آباد سنندج با ۳۰ میلیارد ریال است.

ثابتی یادآور شد: بهسازی معابر شهرک امام خمینی (ره) با پنج میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال و اصلاح و شبکه جمع‌آوری و انتقال فاضلاب قروه با ۱۳ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال اعتبار هزینه و پله‌گذاری و دیوار چینی و سنگفرش معابر شیب‌دار سروآباد با هشت میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی دهه فجر این استان در حوزه بازآفرینی شهری است.