شناسهٔ خبر: 89242 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شد

امضای تفاهم‌نامه توليد انبوه بالگرد بومی صبا/ امکان پرواز بالگرد امدادگر صبا در همه مناطق کشور

بالگرد تفاهم نامه شورای راهبری تولید انبوه بالگرد بومی صبا ۲۴۸، امروز با حضور رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و مسئولان مربوطه امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد، رییس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در این مراسم با بیان اینکه با خودباوری و اعتماد به متخصصان داخلی، بالگرد صبا تولید شده است گفت: بالگرد صبا ۲۴۸ بالگردی امدادگر با ویژگی مدرن و قابل قیاس با نمونه‌های خارجی است که توانایی سه ساعت پرواز مستمر را داراست.

وی با اشاره به نیاز بالگرد امداد رسان در کشور افزود: این بالگردبرای ۸ نفر گنجایش دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی ایران امکان پرواز را در همه مناطق کشور دارد.
امیر سرتیپ خواجه فرد با بیان اینکه این بالگرد دارای دو موتور و چهار ملخ است اضافه کرد: بالگرد صبا که در سال ۹۵ با حضور وزیر دفاع رونمایی شد، کاملا بومی است و همه قطعات و تجهیزات آن در کشور تولید می‌شود و امروز با امضای تفاهم نامه تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: کارکنان سخت کوش شرکت پشتیبانی و نوسازی هلی کوپتر سازی ایران قادر هستند در سال ۶ بالگرد از نوع صبا تولید کنند.
در مراسم امضای تفاهم نامه تولید انبوه بالگرد بومی صبا ۲۴۸، آقایان عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، خدایی معاون سازمان استاندارد هوایی، محمد سرور رییس اورژانس هوایی کشور حضور داشتند.

با امضای این تفاهم نامه، حرکت به سوی تولید انبوه بالگرد صبا ۲۴۸ آغاز می‌شود.