شناسهٔ خبر: 89267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

رصد عملکرد ناوگان باری استان کرمانشاه توسط گشت‌های کنترل دروازه‌ای

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: گشت‌های کنترل دروازه‌ای با همکاری پلیس راه بر عملکرد شرکت‌های حمل بار و رانندگان نظارت داشته و در تلاش هستند تا از بروز تخلف جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی گفت:  تعداد گشت‌های کنترل دروازه‌ای حمل و نقل کالا، از ابتدای سال جاری ۲۲۱ مورد بازدید بوده است که در جریان این بازدیدها تعداد ۱۹۸۹ ناوگان حمل و نقل کالا مورد بررسی قرار گرفته است.

کرمی افزود: میزان اضافه تناژ کشف شده ۸۸۲ تن است و بیشترین موارد اضافه تناژ در محور کرمانشاه، کامیاران، کرمانشاه و بیستون بوده و مربوط به حمل انواع شن و ماسه است.

کرمی گفت: از بازرسی های انجام گرفته ۳۹۸ مورد عدم ارائه مدارک لازم و ۲۹۹ مورد عدم توجه به اخطار پلیس بوده است.

کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: تعداد باسکول‌های سیار ۶ دستگاه و تعداد باسکول‌های ثابت ۱۰ دستگاه است و ۵ دستگاه محور کش، ۳ دستگاه ثابت، ۲دستگاه باسکول در پایانه مرزی پرویزخان در استان کرمانشاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: گشت‌های کنترل دروازه‌ای در سطح محورهای مواصلاتی استان فعال هستند و بر وضعیت حمل و نقل بار در سطح جاده‌های استان نظارت و کنترل دارند و در این گشت ها کارت هوشمند، کارت سلامت رانندگان و کارت معاینه فنی خودرو از جمله اسنادی است که توسط گروه‌های کنترل دروازه‌ای استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.