شناسهٔ خبر: 89273 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران:

بی‌ارتباطی طنین آژیر بحران شب گذشته پایتخت با فرودگاه‌ مهرآباد / صدای آژیر غرب تهران، ارتباطی با مجموعه وزارت راه و شهرسازی ندارد

شهرام آدم نژاد جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران تأکید کرد که صدای آژیر شب گذشته در غرب تهران، ارتباطی با فرودگاه‌های تهران و به‌طور کل، مجموعه وزارت راه و شهرسازی ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۱ بهمن، شهرام آدم‌نژاد، معاون وزیر راه و شهرسازی طی برنامه زنده تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که «آیا طنین صدای آژیر شب گذشته در غرب تهران به دلیل حضور هواپیمایی ترکیش ایر در فرودگاه مهرآباد بوده است؟» گفت: این صدا، هیچ ارتباطی با فرودگاه مهرآباد و مجموعه وزارت راه و شهرسازی نداشته است.

وی افزود: ضمن اینکه درباره ابهامات مربوط به ترکیش ایر، اگر هم قرار بود که ارتباط داشته باشد، این موضوع مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) است و قطعاً صدای آن به تهران نمی‌رسید.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران تأکید کرد: چون خبری نبوده، بنابراین تکذیبی هم در این زمینه وجود ندارد.

آدم نژاد تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که معیارهای تقرب هواپیما به فرودگاه، در یک چارچوب کاملاً استاندارد انجام می‌شود. اینکه تصور نمائیم که ارتفاع غیراستاندارد صورت گرفته و سپس آژیر به صدا درآمده، تصوری غلط است و هیچ‌گاه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

گفتنی است که به نقل از حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استانداری تهران عامل ایجاد صدا؛ اخلال در سیستم هشدار یکی از سازمان ها در شهرک آزمایش بوده است.

بر اساس آخرین پیگیری‌های انجام شده، عامل صدا؛ به دلیل نشت آب باران و اتصال یکی از آژیرهای سازمان مدیریت بحران کشور در غرب تهران رخ داده است.