شناسهٔ خبر: 89280 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

فردا و با حضور نمایندگان ایران و هند انجام می‌گیرد

رونمایی از سرمایه‌گذاری تجهیزاتی شرکت هندی در بندر شهید بهشتی چابهار/ ورود دو دستگاه جرثقیل ۱۴۰‌تنی به چرخه عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار

بندر چابهار فردا و با حضور معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور سیاسی وزارت امور خارجه هند، نماینده وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مدیران شرکت هندی IPGL و مسئولان استانی، دو دستگاه جرثقیل ۱۴۰ تنی به عنوان بخشی از تعهدات سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری سرمایه‌گذار هندی، در بندر شهید بهشتی چابهار رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین محموله تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندر چابهار، در راستای فعال‌سازی قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی چابهار فی‌مابین سازمان بنادر و دریانوردی و طرف هندی، هفته گذشته به بندر چابهار وارد شد.

این تجهیزات در راستای تعهدات قراردادی سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذار هندی، به چابهار وارد شده است که بخش اول آن شامل دو دستگاه جرثقیل ساحلی به ارزش ۸.۵ میلیون دلار است. 

بر این اساس؛ طرف هندی متعهد به تأمین و ورود‌ تجهیزات تخلیه و بارگیری، بر اساس تعهدات قراردادی بلند مدت است.

این در حالی است که سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به اهمیت نقش فرامنطقه‌ای بندر چابهار و در راستای توجه ویژه به بندر چابهار، همواره از صاحبان سرمایه داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار استقبال کرده است.

بنابر اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه‌گذاری یک کشور مانعی برای مشارکت سایر کشورها در طرح‌های توسعه‌ای بندر چابهار نیست.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، جرثقیل‌های ١٤٠ تنى برای تخلیه و بارگیری در فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی و برای عملیات تخلیه و بارگیری به کار گرفته می‌شود و مکمل سایر تجهیزات پیشرفته است تا بندر چابهار براى هیچ ترافیکى، نقیصه نداشته باشد.