شناسهٔ خبر: 89329 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح ۵۰۰ پروژه وزارت راه‌وشهرسازی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان طی دهه فجر/ امکان دستیابی به توسعه با تکیه بر توانمندی‌های داخلی

آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۵۰۰ پروژه وزارت راه و شهرسازی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان طی دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۲ بهمن، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز در آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در فرودگاه مهرآباد، با یادآوری امام (ره) و شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم اظهار کرد: لحظات ورود امام به کشور لحظات تاریخی و ماندگاری است. ورود امام خمینی در شرایطی که همه امیدها ناامید بود و نفس‌ها در سینه حبس بود، اتفاق افتاد.

وی گفت: کسی باور نمی‌کرد که رژیم تا دندان مسلح شاه و یکی از حکومت‌هایی که به عنوان یکی از ایالت‌های آمریکا و استکبار مشهور بود، ساقط شود.

اسلامی عنوان کرد: تا سال‌ها آمریکایی‌ها باور نمی‌کردند نظامی مانند جمهوری اسلامی بتواند مستقر شود و به کار خود ادامه دهد. اگر به حرف‌های آن‌ها در ابتدای انقلاب دقت کنید، می‌بینید که آن‌ها حرف از یک ماه و دو ماه می‌زدند و معتقد بودند که به زودی بر می‌گردند؛ اما این اتفاق نیفتاد و این آرزو را به گور بردند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که با هدایت‌های رهبر انقلاب همواره در مسیر صحیح هستیم و خودباوری در جهت شکوفایی جلوه‌هایی است که پیشرفت را برای کشور تأمین می‌کند و جز این مسیر، مسیر دیگری متصور نیست.

وی گفت: دشمن بداند تحریم‌ها نمی‌تواند ما را از مسیر خود منحرف کند. آن‌ها چون می‌دانند در درگیری‌ نظامی توفیقی ندارند، بنابراین با کاهش ارزش پول ملی به دنبال منصرف کردن مردم از مسیر انقلاب هستند.

اسلامی اظهار کرد: استکبار، کشورهای دیگر را وادار می‌کند که حتی حقوق کارکنان سفارتخانه‌های خود در ایران را با دلار پرداخت نکنند تا مبادا دلاری وارد کشور نشود.

ببینید|آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: آن‌هایی که به لحاظ اقتصادی و ظرفیت‌های تکنولوژیک ما را دچار نارسایی می‌کنند و حتی کسانی که با رفتارهای سیاسی در داخل، کشور را دچار التهاب اقتصادی می‌کنند، بدانند که اقداماتشان از جنس آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی با بیان اینکه تاکنون وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه، نگاه خود را به توانمندی‌های داخلی معطوف کرده است، افزود: ما چون دانش و تخصص داریم، می‌توانیم اهداف توسعه یافتگی را زودتر از آنچه تصور می‌شود در کشور محقق کنیم.

اسلامی تاکید کرد: اکنون در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۰۰ پروژه عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان را طی سه هفته آینده افتتاح می‌کنیم.

وی گفت: امروز ۱۲ پروژه در فرودگاه مهرآباد افتتاح شد که بخش کوچکی از این پروژه‌ها است. با بهره‌مندی از این پروژه‌ها به زودی شاهد ارتقای رضایت مردم با افزایش خدماتی که به آن‌ها می‌دهیم، خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش هوانوردی ما باید توسعه یابد و کسانی که در این مسند مدیریت را بر عهده دارند، اکنون این موضوع را با جان و دل باور دارند و برای دستیابی به آن تمام تلاش خود را انجام می‌دهند.