شناسهٔ خبر: 89346 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

برنامه ریزی برای ساخت بیش از ۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

DM2A2839.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از برنامه ریزی برای ساخت ۴ هزار و ۶۴۴ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی اظهار داشت: از این تعداد دو هزار و ۹۱۴ واحد مربوط به مرکز استان با جمعیت بالای یکصد هزار نفر و یک هزار و ۷۳۰ واحد مربوط به سایر شهرها با جمعیت زیر یکصد هزار نفر در استان می باشد. وی افزود: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان، بجز شهرهای شهرکرد و تعدادی زمین در شهرهای بروجن و لردگان، مابقی زمین مورد نیاز در قالب ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مجموع مساحت زمین پیش بینی شده برای ساخت واحدهای مسکن ملی را ۲۳۱ هزار و ۳۷ متر مربع عنوان کرد و ادامه داد: در شهرهایی که مشکل تأمین زمین وجود دارد نیز با همکاری فرمانداران شهرستان ها، معاونت املاک و معاونت شهرسازی مراحل تخصیص زمین و کاربری زمین ها انجام خواهد شد.

مقصودی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان کارگزار، ساخت واحدهای مسکن ملی را عهده دار هستند و بر این اساس ساخت ۲ هزار و ۳۳۴ واحد در شهرهای بروجن و شهرکرد بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و ساخت ۲ هزار و ۳۳۱ واحد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان را دارای بیشترین آمار ثبت نام مسکن ملی خواند و افزود: شهرهای اردل، فارسان، سامان، شلمزار، بن، فرادنبه، گندمان، فرخشهر، هفشجان، چلگرد، جونقان، نقنه و سورشجان نیز شهرهایی هستند که برای ساخت واحدهای این طرح در آن ها برنامه ریزی شده است.