شناسهٔ خبر: 89352 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

۱۳پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان به بهره برداری می رسد

محبوبی گلستان مديركل راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۱۳ پروژه عمرانی اين اداره كل با اعتباری بیش از ۹۱ ميليارد ریال از منابع استانی و ملی همزمان با چهل و دومین سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي (استان گلستان)، حسين محبوبي، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار داشت:  اين پروژه ها شامل یک پروژه در بخش مهندسی و ساخت، یک پروژه در بخش شهرسازی و معماری و 11 پروژه درحوزه مسکن و ساختمان اداره كل راه وشهرسازي استان گلستان است.

محبوبی ادامه داد: ساماندهی و بهسازی محوطه غربی مدرسه صالحیه با اعتبار ۳ میلیارد ریال، حذف الحاقات و بهسازی محوطه امامزاده نُه تن  با اعتبار ۳ میلیارد ریال، کانال های جمع آوری و دفع آب های سطحی انجیراب با اعتبار ۵ میلیارد ریال، شروع عملیات اجرایی پروژه مسکن ملی در شهرهای گرگان گنبدکاووس، بندر ترکمن، آزادشهر، کلاله و مراوه تپه با بهره مندی ۱۲۱۷ خانوار در سطح استان، احداث ساختمان پزشکی قانونی شهرستان گنبد با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و طرح جامع تفصیلی شهر جلین از جمله پروژه هایی هستند که در دهه فجر سالجاری افتتاح می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان اجرای طرح اقدام ملی مسکن را یکی از تکالیف مهم این اداره کل دانست و تصریح کرد: در سال جاری با توجه به سیاست گزاری وزارتخانه متبوع در حوزه طرح اقدام ملی مسکن اقدامات خوبی جهت خانه دار شدن قشر ضعیف جامعه در استان انجام گرفته است.

همچنین وی به اهمیت بافت تاریخی استان اشاره و افزود : استان گلستان دارای ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی است که حدود۱۵۰ هکتار آن متعلق به شهرستان گرگان است.